همشهری آنلاین: انتخابات نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه ۹۵ با حضور ۲۵ کاندیدا و با مشارکت بیش از نیمی از مدیران مسئول سراسر کشور در حالی برگزار شد که برای اولین بار برگزاری به صورت الکترونیکی را تجربه می‌کرد.

هیات نظارت بر مطبوعات

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، 3039 مدير مسئول در سراسر كشور واجد شرايط شركت در انتخابات نمايندگي مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات بودند كه 51.5 درصد از اين واجدين شرايط در رأي‌گيري شركت كرده‌اند.

مديران مسئول در استان اردبيل با 66 درصد مشاركت در اين انتخابات، بيشترين ميزان مشاركت در بين استان‌ها را به خود اختصاص دادند.

پس از اردبيل، مديران مسئول استان‌هاي زنجان با 63 درصد و هرمزگان و كردستان هر كدام با 62 درصد بيشترين مشاركت را در اين انتخابات داشته‌اند.

علاوه بر اين، در استان‌هاي تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، فارس، گلستان، لرستان و مازندران حداقل نيمي از مديران مسئول فعال در اين استان‌ها در انتخابات شركت كردند. در 20 استان ديگر كشور ميزان مشاركت كمتر از 50 درصد بوده است.

بررسي وزني آراء مأخوذه به تفكيك استان‌ها نشان مي‌دهد كه استان تهران نزديك نيمي از آراء مأخوذه اين انتخابات را به خود اختصاص داده و پس از آن، استان اصفهان بيشترين وزن از نظر تعداد آراء مأخوذه را داراست.

بررسي آراء 25 كانديداي اين انتخابات نيز حاكيست، حسين انتظامي منتخب اين انتخابات از سوي 71.95 درصد شركت‌كنندگان براي نمايندگي مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات مورد اعتماد قرار گرفته است.

فاصله انتظامي با دومين كانديدايي كه حائز بيشترين آراء شده، به اندازه 67 درصد كل آراء مأخوذه است.   

همچنين نتيجه نظرسنجي كه در حاشيه اين انتخابات درباره شيوه برگزاري انتخابات صورت گرفته است، نشان مي‌دهد كه 93.33 درصد شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي موافق برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيك هستند و 6.67 درصد از شركت‌كنندگان، از شيوه حضوري حمايت كرده‌اند.

کد خبر 349568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha