همشهری‌آنلاین: اشرف غنی احمدزی، رئیس‌جمهور افغاستان در مورد اجرای قانون حق دسترسی به اطلاعات حکمی هفت ماده‌ای صادر کرد که بر اساس آن ادارهای دولتی باید اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار دهند.

محمد هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغاستان در یک نشست خبری در کابل با اشاره به حکم محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور اين كشور برای اجرای قانون دسترسی به اطلاعات، تاکید کرد که تمام اداره‌هاي دولتی مکلف هستند اطلاعات را در اسرع وقت در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند.

چخانسوری گفت که قانون حق دسترسی به اطلاعات لازم‌الاجرا بوده و مسئولان دولتی در وزارت‌ها و ادارات مکلفند اقدام لازم را براي اطلاع‌رسانی به مردم انجام داده و دست‌کم ماهی یک بار عملکرد خود را به رسانه‌ها و مردم گزارش دهند.

پس از توشیح قانون دسترسی به اطلاعات، این حکم مورد استقبال گسترده قرار گرفته و به گفته نهادهای فعال رسانه‌ای در راستای نهادینه شدن و تقویت حق دسترسی به اطلاعات بزرگ‌ترین حرکت در افغانستان به ‌شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری بخدی، ‌بر اساس این فرمان، هر اداره دولتی مکلف است  هر ماه در يك نشست خبری پیشرفت کار و دستاورد خود به مردم گزارش دهد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان همچنين به خبرنگاران اطمینان داد به پرونده‌های خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی و عاملان خشونت علیه اصحاب رسانه محاکمه خواهند شد.

او افزود: هر کس علیه رسانه‌ها خشونت داشته باشد، حکومت هیچ استثنایی قائل نیست و با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

کد خبر 349608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha