پارکینگ طبقاتی نیایش که در فضای زیرسطحی مجاور تونل نیایش و بوستان ملت قرار دارد هم‌اکنون به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است و تا پایان سال‌جاری کار احداث آن به پایان خواهد رسید.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به اينكه اين پاركينگ يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي در دست اجراي معاونت فني و عمراني است به همشهري گفت: با پايان احداث پاركينگ نيايش تا پايان سال، اميدواريم كه در اوايل سال آينده اين پاركينگ در اختيار شهروندان قرار گيرد.

به گفته عليرضا جاويد، بيش از 1300پاركينگ در اين پروژه پيش‌بيني شده است و شهرونداني كه قصد استفاده از بوستان ملت و پرديس سينمايي ملت و بيمارستان قلب تهران را دارند مي‌توانند در آينده نزديك از خدمات اين مجموعه بهره‌مند شوند. اين پاركينگ داراي يك ورودي همسطح و يك ورودي زيرسطحي است. ورودي همسطح در بزرگراه نيايش (شرق به غرب) بعد از بيمارستان شهيد رجايي و ورودي زيرسطحي از تونل شمالي نيايش است.

جاويد همچنين تونل‌هاي ترافيكي و معابر زيرزميني را از زيرساخت‌هاي توسعه‌يافتگي شهر تهران دانست و با بيان اينكه شهر تهران در آغاز دوره فعلي مديريت شهري به جز پروژه نيمه‌تمام احداث زيرگذر اميركبير و پروژه نيمه‌تمام احداث تونل رسالت، از تجربه ديگري در زمينه احداث تونل‌هاي ترافيكي برخوردار نبود، گفت:

پس از اهتمام شهرداري تهران به تكميل پروژه‌هاي احداث تونل رسالت، تونل اميركبير و همچنين احداث تونل توحيد، پروژه‌هاي با كيفيتي همچون تونل نيايش و تونل شهداي غزه به ثمر نشستند؛ پروژه‌هايي كه علاوه بر زمانبندي قابل‌قبول، نمونه هم افزايي و همسويي طرح‌هاي عمراني با ملاحظات زيست‌محيطي به شمار مي‌آيند و در نهايت شاخص يك كيلومتري برخورداري تهران از تونل‌هاي ترافيكي را به بيش از 20كيلومتر ارتقا داده‌اند.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران پروژه احداث تونل ارتباطي خيابان آرش با بلوار اسفنديار و بزرگراه نيايش را تازه‌ترين تجربه مديريت شهري پايتخت در زمينه بهره‌گيري از فضاهاي زيرسطحي دانست و با اعلام اتمام عمليات حفاري اين پروژه يادآور شد: بهره‌برداري از ششمين طرح تونلي شهر تهران، سبب تسهيل دسترسي‌هاي شرقي- غربي در يكي از پرتراكم‌ترين مناطق پهنه شمالي پايتخت (منطقه 3) مي‌شود و مشكلات ديرينه ناشي از قطع ارتباط معابر شرقي- غربي منطقه توسط بزرگراه شهيد مدرس و خيابان وليعصر را برطرف خواهد كرد.

وي ابراز اميدواري كرد اين پروژه راهگشاي ترافيكي در نيمه نخست سال آينده تحويل شهروندان شود.معاون فني و عمراني شهرداري تهران تكميل شبكه جمع‌آوري و هدايت آب‌هاي سطحي را از ديگر اقدامات ضروري به‌منظور بهبود وضعيت زيرساخت‌هاي عمراني پايتخت دانست.

کد خبر 349723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha