iهمشهری آنلاین: فرماندهان مرزبانی ایران و عراق روز سه شنبه در پایان ششمین نشست سالانه خود در بغداد، صورت جلسه نشست و تصمیم های اتخاذ شده در این دوره از مذاکرات را امضاء کردند.

تازه ترین تصمیمات مرزی ایران و عراق

به گزارش ایرنا، این سند را سردار قاسم رضایی و سپهبد حامد عبدالله ابراهیم در حضور خبرنگاران امضاء و آن را در راستای همکاری ها و هماهنگی های مرزی مهم ارزیابی کردند.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم این درباره تاکید کرد که صورت جلسه امضا شده، بسیاری از مشکلات مرتبط با مرزبانی بین دو کشور را برطرف کرده است.

سردار رضایی نیز گفت که تقریبا همه موارد مطرح در این خصوص مورد توافق قرار گرفته است.

به گفته وی، دراین دور از مذاکرات، در خصوص مسایل مرزی، تسهیل در تردد زایران در گذرگاه های مرزی، تسهیل در ورود خودروهای متعلق به فوریت های پزشکی در ایام اربعین و مدیریت لحظه ای گذرگاه های مرزی توافق صورت گرفته است.

همکاری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای دو کشور و تامین امنیت مرزها و مبارزه با عواملی که درصدد اقدامات تروریستی بویژه در مرزهای شمالی دو کشور هستند، از جمله توافق هایی است که در این دور از مذاکرات حاصل شده است.

طرفین همچنین با برگزاری اولین رزمایش دریابانان دو کشور در دهانه خلیج فارس و نیز برگزاری مسابقات ورزشی میان مرزبانان موافقت کردند.

سردار رضایی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی اش، تاکید کرد که به رغم مرزهای مشترک طولانی میان ایران و عراق که به حدود 1600 کیلومتر می رسد، مرزهای منطقه کاملا امن هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که جنگ موصل با وحدت میان مردم و نیروهای نظامی و امنیتی و مردمی با پیروزی نهایی ارتش عراق خاتمه یابد و برای ملت این کشور و کل منطقه، امنیت و آسایش به همراه داشته باشد.

فرمانده مرزبانی ایران برای برگزاری ششمین نشست دوره ای مرزبانان دو کشور وارد بغداد شد و مذاکرات خود را که در آن فرماندهان و کارشناسان مرزی دو کشور نیز حضور داشتند، در روز دوشنبه برگزار کرد.

در این جلسه مقرر شد که نشست بعدی در سلیمانیه و طی دو تا سه ماه آینده برگزار شود و مشکلات مرزی در مرزهای شمالی دو کشور مورد بررسی و سرکشی قرار گیرد.

کد خبر 349830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha