همشهری آنلاین: نخستین شماره نشریه «رهیافت‌های رسانه‌ای» با هدف بررسی مسائل تخصصی رسانه و آینده‌پژوهی در این حوزه توسط دانشکده رسانه خبرگزاری فارس منتشر شد.

نخستین شماره نشریه «رهیافت‌های رسانه‌ای»

به گزارش همشهري آنلاين، «رهيافت‌هاي رسانه‌اي» در نخستين شماره خود به بررسي دستورالعمل سازمان‌هاي خبري درباره استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي پرداخته است كه ذيل آن به موضوعاتي نظير رسانه‌هاي اجتماعي به منزله «فرصت»، رسانه‌هاي اجتماعي و خطرات و نظريه تمركز نظارتي و چارچوب‌سازي اشاره داشته است.

اين نشريه ضمن برشمردن گزيده‌اي از دستورالعمل‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي در لوس آنجلس تايمز و واشنگتن پست، به برخي اصول يك سياستگذاري موثر اشاره كرده و به اين سوال پاسخ داده است كه «چطور دستورالعمل‌هاي موثر در رابطه با استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي ايجاد كنيم؟»

محتواي اين نشريه بر پايه يك تحقيق استوار است كه با توجه به نظريه تمركز نظارتي و چارچوب‌سازي، به تحليل چگونگي چارچوب‌بندي فضاي رسانه‌هاي اجتماعي توسط رسانه‌هاي خبري جريان اصلي آمريكا و انگليس (حجم نمونه 12 عدد) پرداخته است.

نتايج تحقيق نشان مي‌دهد كه غالباً سازمان‌هاي خبري، فضاي جديد را فرصتي براي بهره‌برداري فعالانه نمي‌دانند بلكه آنها به اين فضا به صورت تهديدي مي‌نگرند كه بايد عليه آن موضع بگيرند و يا آن را هشداري مي‌دانند كه مي‌تواند براي وجهه و هنجارهاي روزنامه‌نگاري، مانند دقت و عينيت، خطرهاي احتمالي داشته باشد.

به گزارش همشهري آنلاين، دانشكده رسانه خبرگزاري فارس به عنوان زيرمجموعه دانشگاه جامع علمي كاربردي فعاليت مي‌كند. اين مركز آموزش علمي كاربردي در نیمسال اول سال تحصیلی 96-95، ششمین دوره پذیرش دانشجوی خود را در رشته‌های «خبرنگاری»، «عکاسی خبری»، «امور فرهنگی»، «تبلیغات»، «روابط عمومی»، «مترجمی زبان انگلیسی-آثار مکتوب و متون رسمی»، «مترجمی خبر انگلیسی» و «هنرهای تجسمی-عکاسی» در مقطع کاردانی و کارشناسی انجام داد.

کد خبر 350042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha