مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پزشک متخصص اطفال به نام دکتر هاروی کارپ با همکاری محققان موسسه فناوری ماساچوست و یک طراح سوئیسی، موفق به طراحی یک تخت هوشمند برای نوزادان شدند.

تخت هوشمند نوزاد

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این تخت هوشمند که Snoo نام دارد، نتیجه پنج سال تلاش این تیم تحقیقاتی بوده که به خواب بهتر نوزادان کمک می‌کند.

Snoo دارای سه میکروفن داخلی است که گریه نوزادان را تشخیص داده و می‌تواند بین صدای آن‌ها و سر و صداهای موجود در اطراف تمایز قائل شود.

این تخت خواب ننو مانند، دارای یک صدای مخصوص است که به هنگام گریه نوزادان برای آنها پخش می‌شود. هر چه شدت گریه و بی‌تابی نوزادان بیشتر باشد این صدا نیز افزایش یافته و با آرام شدن صدای نوزادان، این صدا نیز کم شده و در نهایت قطع می‌شود.

اين تخت هوشمند، همچنین به هنگام گریه نوزادان همانند آغوش عمل کرده و آنها را تکان می‌دهد تا آرام شوند.

پدر و مادرهایی که تمایل دارند از راه دور بر وضعیت نوزاد خود نظارت داشته باشند یا به صورت دستی این تختخواب را کنترل کنند، می‌توانند با اتصال به وای-فای و از طریق یک اپلیکیشن همراه که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود این کار را انجام دهند.

این تخت دارای یک قنداق است که از مواد آلی ساخته شده و در زمان به خواب رفتن نوزاد به سرعت در اطراف نوزاد پیچیده می‌شود.

قنداق به گیره‌های تعبیه شده در داخل تخت متصل شده و کمک می‌کند تا در طول شب نوزاد به پشت بخوابد.اين تخت هوشمند، همچنین دارای چراغ‌های ال‌.ای‌.دی است که عملکردی مانند شب خواب دارد.

این تخت خارق‌العاده هم اکنون با قیمت 1160 دلار در آمریکا پیش فروش می‌شود.

کد خبر 350051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha