همشهری آنلاین: در پی فراخوان اتحادیه‌های کاری برای اعتصاب عمومی علیه سیاست‌های دولت در ایتالیا، شاغلان دولتی و خصوصی در این کشور امروز به مدت ۲۴ ساعت دست از کار کشیدند.

 اعتصاب عمومی علیه سیاست های دولت در ایتالیا

به گزارش ایرنا ، اتحادیه‌های کاری برگزار کننده اعتصاب عمومی روز جمعه در ايتاليا اعلام کردند که این اعتصاب مربوط به همه شاغلان دولتی و خصوصی در بخش‌های حمل و نقل عمومی ، مدارس، خدمات عمومی، بهداشت و غیره می‌شود.

اتحادیه های کاری، دلیل برگزاری این اعتصاب را دفاع از حقوق کاری، وضعیت اجتماعی، دفاع از قانون اساسی، اعتراض علیه سیاست های اقتصادی دولت متئو رنتزی، اعتراض علیه سیستم تامین اجتماعی، اعتراض به اصلاحات آموزشی و اصلاحات قانون اساسی اعلام کردند.

در پی این اعتراضات بویژه اعتصاب حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس‌ها، تراموا، مترو و قطار، شهرهای ایتالیا دچار هرج و مرج و ترافیک های سنگین شدند . معترضان در برخی شهرها نیز دست به تظاهرات و تجمع های اعتراضی زدند. این اعتصاب از ساعت 8:45 به وقت محلی امروز آغاز شده و تا پایان سرویس کاری امروز ادامه دارد.

عصر امروز نیز تظاهرات مختلف در شهرهای ایتالیا برگزار خواهد شد و فردا (شنبه) نیز یک راه پیمایی ملی در شهر رم برای دفاع از کار، وضعیت اجتماعی و حمایت از 'نه' به همه پرسی، برگزار خواهد شد.

کد خبر 350078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha