همشهری آنلاین: چهره کوچک جنین چهار روزه یک زبرافیش، فلس‌های بال یک پروانه و بلورهای بزرگنمایی شده قهوه چند نمونه از تصاویر منتخبی هستند که در رقابت چهان کوچک نیکون سال ۲۰۱۶ به عنوان فینالیست معرفی شده‌اند.

براساس گزارش CNN، بيش از دو هزار عكس از سرتاسر جهان در اين رقابت عكاسي از تصاوير ميكروسكوپي شركت كرده‌اند.  بسياري از تصاويري كه به عنوان عكس‌هاي برنده اين رقابت انتخاب شده‌اند،‌در كنار زيبايي،‌ به واسطه تاثيري كه در مطالعات علمي داشته‌اند، كاربردي نيز هستند.

اين تصاوير از 70 كشور مختلف جهان براي حضور در رقابت ارسال شده‌اند و شامل عكس‌هايي از حشرات، سلول‌هاي انساني، ماهي‌ها و گياهان هستند. در يك از اين عكس‌ها نمونه‌اي مثال‌زدني از ميكروگرافي يا عكس‌هاي ميكروسكوپي به شمار مي‌روند.

برترين عكس رقابت جهان كوچك نيكون امسال به سلفي ميكروسكوپي از جنين يك جنين زبرافيس رسيده‌است كه توسط اسكار رويز از آمريكا ثبت شده‌است. رتبه دوم به تصويري از مقطع عرضي يك تكه سنگ صيقل خورده عقيق آتشفشان تيپي،‌اثر داگلاس مور از دانشگاه ويسكونزين و رتبه سوم نيز به تصويري از نورون‌هاي مجزا شده از سلول‌هاي پوستي انسان اثر ربكا نت‌بران از دانشگاه آكسفورد تعلق يافته‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸