یک ناشر آمریکایی مدعی تولید طولانی‌ترین رمان مصور جهان شد؛ یک کتاب ۲ هزار صفحه‌ای که در قالب ۱۲ مجلد به بازار می‌آید و اقتباسی است از روایت‌های عهد عتیق و عهد جدید.

کتاب مقدس

به گزارش همشهري، انتشارات كينگستن كه در كار چاپ كتاب‌هاي مربوط به مسيحيت است، از پايان يك پروژه 7ساله خبر داد كه هدف از آن، به تصوير كشيدن داستان‌هاي كتاب مقدس در قالب تصاوير و خلق بزرگ‌ترين كتاب جهان است. «كتاب مقدس كينگستن» با همكاري 45تصويرگر به مرحله چاپ و انتشار رسيده و برخي آن را كامل‌ترين اقتباس تصويري از كتاب مقدس مسيحيان مي‌دانند.

علاقه‌مندان مي‌توانند اين كتاب را در 12مجلد با جلد كاغذي يا 3 مجلد با جلد سخت يا گالينگور تهيه كنند. آرت آيريس، بنيانگذار انتشارات كينگستن معتقد است كتاب مقدس مصور مي‌تواند بيشترين حجم محتوا را در قالب كمترين تصوير به مخاطب منتقل كند و بيشتر به درد كساني مي‌خورد كه هرگز كتاب مقدس را نخوانده و با آن آشنا نيستند. او مي‌گويد: قرار نيست كتاب ما جايگزين كتاب مقدس شود يا شبيه زيرنويس براي آن عمل كند بلكه يك كتاب مكمل است تا به مردم كمك كند متون مقدس را زير يك نور تازه ببينند.

از آنجا كه به تصوير كشيدن برخي بخش‌هاي كتاب مقدس ازجمله مكاشفه يوحنا سخت‌تر از بخش‌هاي ديگر بود، مديران كينگستن يكي از برترين تصويرگران شركت معتبر مارول را دعوت به همكاري كردند تا از هنر خود در خلق تصاوير وحشتناك استفاده كند. جامعه هدف اين كتاب نوجوانان و جوانان زير 20سال هستند اما بيشترين مخاطبان كينگستن را در رسانه‌هاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي مردان 18 تا 29ساله تشكيل مي‌دهند و مي‌توانند مخاطب بالقوه كتاب باشند.

هر چند كتاب مقدس مسيحيان از 66 متن و كتاب مختلف تشكيل شده اما خالقان كتاب مقدس كينگستن كوشيده‌اند به روايت منحصر به فرد و يكپارچه آن وفادار بمانند. اين در واقع تازه‌ترين روش براي معرفي دين مسيح به جواناني است كه پيش‌تر علاقه خود را به كتاب‌ها و داستان‌هاي مصور نشان داده و همواره از فيلم‌هايي كه براساس كتاب‌هاي مصور محبوب ساخته شده است، استقبال كرده‌اند.

کد خبر 350365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha