همشهری آنلاین: رئیس جمهوری گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، مردم سالاری دینی را در ایران استمرار بخشید.

روحانی

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی در جمع مردم خمین در ورزشگاه شهید مطهری خمین افزود: برای دولت یازدهم افتخار فراموش نشدنی است که امروز در زادگاه امام راحل مهمان مردم عزیز و میهمان نواز خمین حضور داریم.

وی ادامه داد: مردم این شهر جایگاه ویژه ای نه تنها در افکار عمومی ملت ایران، بلکه در سراسر جهان نام خمین به دلیل به شخصیت والا و بلندی که از این سرزمین بود، جاودانه است.

رئیس جمهوری بیان کرد: بسیاری از مردم جهان نام ایران و انقلاب اسلامی و نام مقاومت ملت بزرگ ایران و ایستادگی ملت در برابر ابرقدرت ها و مستکبران عالم را برابر نام امام راحل می دانند.

وی ادامه داد: کسی گمان نمی کرد طلبه ای که روزی به عنوان یک شاگرد در حوزه علمیه اراک پای درس مرحوم شیخ حائری می نشست، می تواند پرچمی را به اهتزاز درآورد که جوانان غیور، جوانان فعال، نخبگان، فرهیختگان سراسر ایران از مرد و زن پای آن پرچم شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را طنین افکن کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: امام راحل نه تنها استقلال واقعی را به ایران بازگرداند بلکه عزت و عظمت را برای مردم به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) توانست حکومتی که قرن ها مورد نظر مردم بود، را استقرار ببخشد.اگر فکر و اندیشه امام (ره) نبود، بعد از حدود 39 سال انقلاب اسلامی باقی نمی ماند و اگر افکار امام(ره) نبود، جمهوری اسلامی به عنوان حکومت الگو در جهان قابل مطرح نبود.

وی ادامه داد: متهجران و کسانی که اندیشه واپسگرا داشتند به رای مردم و صندوق رای معتقد نبودند و آن ها ممکن بود حکومت اسلامی را فریاد بزنند اما جمهوری اسلامی را نمی پذیرفتند.

روحانی ادامه داد: این که رای مردم، صندوق آرا بتواند پایه مدیریت کشور باشد و قانون خدا و قرآن به عنوان قانون حاکم بر جامعه باشد از دیدگاه آن افراد قابل درک نبود.امام راحل (ره) شعار جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مهم ترین شعار ما ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: انقلابی بودن به معنای پای بندی به شعار ماندگار امام خمینی(ره ) است و همه انقلاب و نظام اسلامی ما در این شعار خلاصه شده است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران هرگز اجازه از دست رفتن استقلال کشور، آزادی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی که قرن ها ملت برای استقرارش تلاش کرده، نخواهد داد.اندیشه و افکار ناب امام خمینی(ره) در جمهوری اسلامی هنر اسلامی و انقلابی، سینمای انقلابی و اسلامی، موسیقی و سرود دینی و مذهبی را ماندگار کرد.

 روحانی ادامه داد:عده ای با همه این ها مخالف بودند و اگر جرات داشتند با دانشگاه ها هم میانه نداشتند و امام (ره) بود که وحدت حوزه و دانشگاه را قوت بخشید.

* 12میلیون و 500 هزار واحد کوچک و متوسط از تسهیلات بانکی بهره مند شده اند

رئیس جمهوری گفت: بر اساس گزارش رئیس کل بانک مرکزی، بیش از 12 میلیون و 500 هزار واحد متوسط و کوچک کشور از تسهیلات استفاده کرده اند.نباید در اندیشه بود که همه مسائل کشور با درآمد دولت حل می شود، درآمد و امکانات دولت در کشور محدود است و اگر از خودکفایی سخن می گوییم باید دانشگاه های ما نیز روی پای خود بایستند.

وی ادامه داد: دانشگاه های معتبر دنیا درآمد زا هستند و بزرگترین درآمد برخی کشورها از طریق پزشکان آن ها ست لذا باید در نظر داشته باشیم که به این صورتی که کشور را اداره می کنیم، 20 سال دیگر نیز همین گونه می توانیم آن را اداره کنیم؟ مگر می شود حقوق جامعه ما متکی بر درآمد نفت باشد؟

وی با بیان این که استقلال به آن معناست که روی چاه نفت نایستاده بلکه روی اندیشه، فناوری و تلاش خستگی ناپذیر ایستادگی کنیم، تاکید کرد: علت این که در مذاکرات هسته ای اصرار داشتیم که به تفاهم و حقوق خود برسیم این بود که درها برای حرکت اقتصادی در کشور باز شود، عاشق چشم و ابروی این کشور و آن کشور نیستیم و عاشق چشم و ابروی جوانان و ملت خود و ایرانیان عزیز هستیم و این کار را وظیفه دینی و شرعی خود می دانیم.

روحانی تصریح کرد: نمی شود جوانان ما بیکار باشند و بگوییم به ما ارتباطی ندارد.از امروز به بعد سالی یک میلیون نفر آماده به کار و جمعیت فعال در کشور خواهیم داشت که نیروی جدید هستند و نزدیک به سه میلیون نفر نیروی آماده به کار قبلی را نیز باید به این آمار اضافه کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به این که برجام زمینه ساز ورود تکنولوژی و فناوری به کشور است، گفت: امروز حتی در زمینه فناوری هسته ای فعال هستیم و قراردادهایی که اخیرا رئیس سازمان انرژی اتمی در اروپا امضا کرد برای توسعه و فناوری های جدید در صنعت هسته ای است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید پیشرفت کنیم و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند در هوافضا، هسته ای و سایر علوم و فناوری های روز باید قدم به قدم پیشرفت کرد.

روحانی تاکید کرد: برای اولین بار در طول سال های گذشته ؛ پارسال صادرات غیرنفتی ما بر واردات کشور پیشی گرفت و این مساله در قبل و بعد از انقلاب در 60 سال اخیر برای اولین بار این اتفاق افتاده و در سه ماه اول امسال نیز به همین روش بوده است و این یک حرکت به جلو به شمار می رود.

 

کد خبر 350427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha