همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمار صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید را حدود ۶۰۰ هزار صندلی اعلام کرد.

به گزارش فارس، محمد فرهادی در نشست با روسای دانشگاه‌های خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد، با اشاره به رویکرد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در عدم صدور مجوز فعالیت برای دانشگاه‌های جدید غیرانتفاعی و غیردولتی، گفت: در دولت يازدهم، مجوزی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی صادر نشده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت ورودی به دانشگاه‌ها بیان داشت: امسال متقاضی ورود به دانشگاه خیلی کم داشتیم و حدود 600 هزار صندلی دانشگاه‌ها خالی مانده است.

فرهادي در بخش ديگر سخنانش اظهار کرد: مجوز ردیف هیات علمی دانشگاه در حوزه اداری و استخدامی است و امسال قرار شده است تا اعتبار جذب 1500 ردیف هیات علمی تامین شود.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت دانشگاه پیام‌نور، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور باید به روال سابق آموزش از راه دور و به مسیر فعالیت خودش بازگردد. اساسا دانشگاه پیام‌نور با فعالیت مجازی می‌تواند پذیرش نامحدود دانشجو داشته باشد که این مورد پیگیری می‌شود و اصلاح اساسنامه آن در دستور کار است.

فرهادي افزود: نقاطی هستند که فاصله‌شان با دانشگاه پیام‌نور 10 کیلومتر بوده که این درست نیست و در سند آمایش به این موارد توجه شده است و یا مرکز آموزش عالی داریم که متاسفانه 45 دانشجو دارد از این‌ رو باید به سمتی برویم که دانشگاه‌ها در مسیر خودشان حرکت و کار کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به‌ضرورت آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه هم به موضوع توسعه آموزش‌های مهارتی تاکید شده که در این زمینه اکنون دارد کار و برنامه‌ریزی می‌شود.

کد خبر 350817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha