همشهری آنلاین: رویداد استارت آپی اکسیر به همت باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان در حوزه علوم انسانی برای نخستین بار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي، یکی از داوران حاضر در این رویداد، توجه حاکمیت به موضوع استارتاپ را حائز اهمیت دانست و گفت: وقتی اهمیت موضوع نهادینه شود قطعا شاهد رشد چنین رویدادهایی خواهیم بود که باعث خواهد شد جای خالی استارتاپ ها در فضاهای دانشگاهی پر شود.

فرزاد هوشیار خاطرنشان کرد: اگر استارتاپ ها بتواند مدیران اجرایی را به دانشگاه آورده و آن ها را با ایده های جوانان در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه شهری و گردشگری آشنا کنند راهگشای بسیاری از مشکلات در این بخش ها بوده و قطعا می تواند بازارهای کار جدیدی برای جوانان فراهم کند.

این فعال حوزه گردشگری و مدیریت شهری با اشاره به اینکه تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد که باید در حوزه استارتاپ‌ها با جدیت بیشتری کار شود، اظهار کرد: در مدیریت شهری باید فضای دانشگاهی را درگیر کرد و استارت‌تاپی که به همت جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد نشان می‌دهد که می‌توان این کار را انجام داد.

وی تصریح می کند:مهمترین موضوعی که این روزها باید به آن توجه کرد این است بین دانشگاه و حوزه ی اجرایی شکاف وجود دارد که با استفاده از توان استارتاپ ها می‌توان تا حدی است شکاف را از بین برد.

کاظمی خالدی، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه دانشگاه ها باید در عرصه آموزش و ترویج ایده آفرینی و کار آفرینی نقش موثرتری داشته باشند افزود: دغدغه اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی یکی از معضلاتی است که بسیاری از دانشجویان با آن مواجه‌اند و یکی از دلایل آن، نبود آموزش کافی در دانشگاه‌ها و حتی قبل‌تر از آن است.

کاظمی خالدی با تاکید بر اینکه ادبیات سرمایه‌گذاری در این حوزه، ادبیات استفاده از بودجه دولتی نیست، تاکید كرد: باید در کنار توجه به سرمایه‌گذاری، مباحث ترویجی مختلف مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن‌ها استفاده از روش‌های سنتی در قالب اردوها و بازدیدها است.

کد خبر 350928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha