همشهری آنلاین: محققان از دستیابی به مولکول جدیدی خبر داده‌اند که می‌تواند صنعت صابون‌سازی را دگرگون کند.

نسل جدید صابون‌ها تولید می‌شود

به گزارش مهر، گروهی از محققان این دانشگاه با تکیه بر منابع تجدیدپذیر موفق به ارایه مولکول صابون جدیدی شده‌اند که به طرز چشمگیری به محیط زیست و حفظ منابع آن کمک می‌کند.

آنها مدعی هستند که این مولکول جدید به انتشار حجم به مراتب کم‌تری از ترکیبات شیمیایی موجود در محصولات شوینده در محیط زیست منجر خواهد شد. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که این نوآوری کمک زیادی به بهبود وضعیت محیط زیست کند.

بررسی‌های دقیق نشان داده که این مولکول صابون در قیاس با صابون‌های سنتی و شناخته شده عملکرد به مراتب بهتری دارد تا آنجا که در آب سرد یا آب سخت که شامل ترکیبات گوناگون می‌شود اثرگذاری قابل قبول‌تری دارد.

این فناوری جدید که Oleo-Furan-Surfactant نام دارد توسط محققان دانشگاه مینه سوتا ثبت اختراع شده و امتیاز بهره‌برداری از آن به یکی از شرکت‌های دانش بنیان متعلق به این دانشگاه اختصاص یافته است.

این پروژه و جزئیات آن به صورت آنلاین موجود بوده و قرار است در شماره بعدی ژورنال ACS Central Science که به جامعه علوم شیمی آمریکا تعلق دارد منتشر شود.

یکی از محققانی که در این پروژه حضور دارد می‌گوید: ما توانسته‌ایم مولکول صابونی را از ترکیبات طبیعی نظیر دانه‌های سویا، نارگیل و ذرت تهیه کنیم.

مهم‌ترین ویژگی این نوآوری در آن است که صابون ساخته شده با این مولکول در مقایسه با صابون‌های دیگر عملکرد بهتری در انواع آب داشته و از این نظر برای محیط زیست یک امتیاز مهم محسوب می‌شود.

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌