همشهری آنلاین: نتایج مرحله دوم آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه اعلام شد که بر اساس آن ۶۶ نفر به مرحله سوم این آزمون‌ها راه یافتند.

آزمون اعطای مدرک به حافظان

به گزارش فارس، ثبت‌نام در یازدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از اوایل بهمن‌ ماه 1394 از طریق سایت تلاوت آغاز شد و جمعه 13 فروردین‌ ماه 1395 به پایان رسید.

در این مدت 6 هزار و 771 نفر آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون‌ها اعلام کردند که از این تعداد 5 هزار و 377 نفر را بانوان و یک‌هزار و 394 را را آقایان تشکیل می‌دهند که با توجه به آمار بیش از 70 نفر از متقاضیان، بانوان هستند.

مرحله نخست این آزمون‌ها اردیبهشت‌ ماه برگزار شد و افرادی که حدنصاب نمره را کسب کردند به مرحله دوم این آزمون‌ها راه یافتند. مرحله دوم به صورت شفاهی برگزار شد.

نتایج مرحله دوم یازدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 11 آبان‌ ماه اعلام و بر روی سایت تلاوت قرار گرفت که با توجه به اینکه مرحله سوم و چهارم این آزمون‌ها مختص حافظان کل قرآن کریم است، 66 نفر با کسب حد نصاب نمره به مرحله سوم راه یافتند.

در یازدهمین دوره تاکنون 372 نفر حائز مدرک درجه 3 حفظ، 73 نفر حائز مدرک درجه 4 حفظ، 224 نفر حائز مدرک درجه 5 حفظ و 21 نفر حائز دریافت گواهی حفظ 5 جزء شده‌اند که ممکن است پس از بررسی اعتراض‌های احتمالی بر این تعداد افزوده شود.

آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن هر سال در 4 مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود که امسال یازدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

بر اساس این آزمون حائزان مدارک درجه 1 مدرکی معادل دکترا، درجه 2 حفظ مدرک معادل فوق لیسانس، درجه 3 حفظ مدرک معادل لیسانس، درجه 4 مدرک معادل فوق دیپلم و درجه 5 حفظ مدرکی معادل دیپلم دریافت می‌کنند.

کد خبر 351328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha