همشهری آنلاین: وال استریت ژورنال در یک مقاله جدید ادعا کرده است که "کنوانسیون سازمان جهانی بهداشت، برای کنترل دخانیات" (FCTC) در برابر استفاده از محصولات و فن‌آوری‌های جدید نظیر "سیگار الکترونیک" برای کمک به کاهش استعمال دخانیات مقاومت می‌کند.

سیگار الکترونیک

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال در این مقاله آورده است: سازمان جهانی بهداشت (WHO) و کنوانسیون این سازمان برای کنترل دخانیات که در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد، قوانین جدی‌تر و سخت‌تری را برای استفاده از محصولات دخانی شامل فن‌آوری‌های جدید همچون سیگار الکترونیک تعیین کرد در حالی که تصور می‌شود این محصول می‌تواند در کاهش مصرف سیگار و در برخی موارد حتی ترک کامل آن موثر باشد.

سیگار، قاتل خاموش است و یکی از بزرگترین دلایل مرگ و میرهای زودهنگام قابل پیشگیری در کشورهای آسیایی در حال توسعه از جمله چین محسوب می‌شود که طبق بررسی‌های آماری، تعداد مرگ و میرهای ناشی از استعمال سیگار تا سال ۲۰۳۰ در این کشور به دو میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش نیچر ورلدنیوز، همچنین اندونزی یکی از کشورهایی است که فرهنگ استعمال سیگار در آن شایع است. با وجود نرخ هشداردهنده مصرف سیگار در کشورهای آسیایی این انتظار می‌رود که تکنولوژی‌های جدید برای کاهش تاثیرات مخرب این عادت اشتباه، توسط سازمان جهانی بهداشت و کنوانسیون کنترل دخانیات این سازمان مورد حمایت قرار بگیرد اما این کنوانسیون در برابر استفاده از محصولات دخانی جدید برپایه فن‌آوری که طبق ادعای وال‌استریت ژورنال کاهنده تاثیرات مخرب سیگار کشیدن هستند، مقاومت می‌کند.

کد خبر 351332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha