سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

تازه‌ترین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در بهار امسال تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده نسبت به بهار سال گذشته در تهران ۲۱.۷ درصد و در سایر مناطق شهری ایران به جز تهران ۱۲.۱درصد کم شده است.

آماري كه نشان از سكته توليد مسكن در تهران دارد. به گزارش همشهري، در بهار سال۱۳۹۵، تعداد۱۷۹۳ پروانه ساختماني توسط شهرداري تهران صادر شده است كه نسبت به زمستان امسال حدود ۰.۹درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۹.۷درصد كاهش داشته و اين تعداد پروانه حدود ۵.۶ درصد از كل پروانه‌هاي ساختماني كشور را تشكيل مي‌دهد.

اين گزارش نشان مي‌دهد تعداد واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي صادرشده براي احداث ساختمان از سوي شهرداري تهران در بهار سال۱۳۹۵ بالغ بر ۱۵هزار و ۷۱۲واحد بوده است كه نسبت به زمستان گذشته حدود ۱۶درصد افزايش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۱.۷درصد كاهش داشته است. اين تعداد واحد مسكوني، ۱۹.۲درصد از واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي احداث ساختمان صادر شده از سوي شهرداري‌هاي كشور را تشكيل مي‌دهد. با توجه به تعداد پروانه‌هاي صادر شده براي احداث ساختمان در شهر تهران، متوسط تعداد واحد مسكوني در پروانه‌هاي احداث ساختمان ۸.۸ واحد و در پروانه‌هاي احداث ساختمان مسكوني نيز ۸.۸ واحد بوده است.

اين گزارش مي‌افزايد: بهار امسال تعداد 31هزار و 808 پروانه ساختماني توسط شهرداري‌هاي كشور صادر شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۱۷.۴درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۰.۹درصد كاهش داشته است. همچنين تعداد واحد مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي صادر شده براي احداث ساختمان در بهار سال۱۳۹۵ بالغ بر 81هزار و 976 واحد بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۱۱.۷درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۲.۱درصد كاهش داشته است.

آمار

کد خبر 351349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha