سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

بازار روسیه یکی از جدید‌ترین بازارهایی بود که در سال‌های اخیر پیش روی تجارت خارجی ایران قرار گرفت اما ایران هرگز آنگونه‌ که تصور می‌رفت نتوانست حضور موفقی در این بازار پیدا کند.

رئيس اتاق مشترك ايران و روسيه به هدف 4ميليارد دلاري براي روابط تجاري ايران و روسيه در سال 2017 اشاره مي‌كند و معتقد است اين هدف بدون رفع مشكلاتي كه هم‌اكنون وجود دارد، محقق نخواهد شد.اسدالله عسگراولادي در گفت‌وگو با پايگاه خبري اتاق ايران، 4مشكل بانكي، مالي، حمل‌ونقل و رواديد را دلايل افزايش نيافتن حجم روابط تجاري ايران و روسيه عنوان مي‌كند كه براي حل آنها وزارت امور خارجه هر دو كشور ايران و روسيه بايد همكاري كنند.

بزرگ‌ترين گلايه رئيس اتاق مشترك ايران و روسيه از حجم پايين روابط تجاري 2كشور است. عسگراولادي در مورد مشكلاتي كه باعث شده حجم روابط 2كشور زير 2ميليارد دلار بماند، مي‌گويد: مشكل رواديد، يكي از مشكلات بسيار جدي است و به همين دليل تجار ما نمي‌توانند به روسيه بروند.

او تصريح مي‌كند: يكي از موارد ديگر مربوط به كانال سبز است؛ بين گمرك ما و گمرك روسيه قراردادي به امضا رسيده كه براساس آن تجارِ خوش‌حساب و بدون مشكل مي‌توانند كالاهاي خود را بدون بررسي به انبار بفرستند و گمرك با بررسي اسنادِ آنها، ترخيص را اعلام كند اما به كانال سبز عمل نشده ‌است. عسگراولادي در مورد مشكل اجرايي نشدن اين قرارداد مي‌گويد: مشكل اين است كه روس‌ها صادركننده ما را قبول ندارند و ما هم مشكل ارزيابي در روسيه داريم. ما مي‌گوييم قيمت‌هايي كه گمرك مي‌گويد همان قيمت‌هاي واقعي كالاست اما آنها مي‌گويند قيمتي كه در بازار روسيه مي‌فروشيد همان قيمت واقعي كالاست.

کد خبر 351350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha