همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویی مرحله منطقه ای استان تهران با حضور جمعی از دانشجویان و داوران این مسابقات برگزار شد.

به گزارش همشهري آنلاين، در اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویی مرحله منطقه ای استان تهران که عصر امروز 11 آبان ماه جاری در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، پاسبانی، عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا که از داوران حاضر در این مراسم هم بود، به بیان نکاتی درباره اهمیت موضوع مناظره و گفتگوی موثر پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه نباید روحیه خواباندن مچ حریف در مسابقات مناظره دانشجویی وجود داشته باشد بر لزوم دقت بیشتر بر تعریف گزاره ها اشاره کرد و گفت: به طور نمونه محتوای گزاره «توسعه اقتصادی بر توسعه سیاسی مقدم است» می‌تواند محل بحث باشد.
سخنران بعدی این مراسم کاظمی خالدی ، رییس سازمان دانشجویان بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی ترس زیادی بر روند پیشبرد کار حاکم بود گفت: این دلهره و ترس هم در بین دانشجویان وجود داشت و هم برای ما.

کاظمی افزود: با وجود همه مشکلات، خوشبختانه امسال 440 تیم در کل کشور برای حضور در مسابقات اعلام حضور کرده و با یکدیگر به مناظره پرداختند.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بر جنبه آموزشی مسابقات مناظره تأکید کرد و گفت: آنچه در این بین اهمیت دارد وجه آموزشی این مسابقات است؛ مهم این است که ما یاد بگیریم از نظر حقیقی خودمان در حضور دیگران دفاع کنیم و اجازه بدهیم که رأی و نظر ما را داوری و ارزیابی کنند.

کد خبر 351386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha