همشهری آنلاین: کره شمالی از رسوایی سیاسی مربوط به دستیابی یک زن به اسناد مدارک محرمانه حکومتی در کره جنوبی و تحولات مربوط به این اتفاق را که طی یک هفته اخیر شرایط سیاسی این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، به شدت استقبال کرد.

کره شمالی از رسوایی سیاسی در کره جنوبی استقبال کرد

به گزارش ایرنا، تحولات سیاسی در کره جنوبی پس از آن شکل گرفت که فردی به نام «چوی سون سیل» به دلیل داشتن ارتباط نزدیک با «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی، به اصل سخنرانی او و برخی مسئولان قبل از انتشار دسترسی داشته و حتی آنها را ویرایش می کرده است.

این زن 40 ساله که روز یکشنبه از آلمان به کره جنوبی بازگشت، بلافاصله به دلیل اتهامات مطرح شده توسط ماموران دادستانی بازداشت شد.

کره شمالی در اولین واکنش به این رسوایی که باعث عذرخواهی رسمی رئیس جمهور کره جنوبی نیز شد، آن را نشانه هایی از فساد در حکومت کره جنوبی دانست.

این کشور از دولت کره جنوبی به عنوان غیرمعمول ترین حکومت یاد کرد و افزود: هیچ جامعه معاصری مانند حکومت فعلی کره جنوبی دچار چنین رسوایی ها نشده است.

رسانه های کره شمالی نیز طی چند روز اخیر انتقادهای زیادی از نهاد دولت کره جنوبی داشتند و در این بین خبرگزاری رسمی کره شمالی می نویسد: «این کشور به شدت تحت یک رژیم فاسد اداره می شود و باید برای این مساله اندیشه کرد.»

روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کارگر هم در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری کره جنوبی اراده ای از خود ندارد و امور کشوری را به کسانی سپرده که سمتی در تشکیلات دولت ندارند.

«جون مین دوک» از مسئولان وزارت امور خارجه کره شمالی نیز در سخنانی اخبار مربوط به مسائل سیاسی کره جنوبی را بسیار بد توصیف کرده و افزوده که این کشور مانند یک کتری آبجوش در حال غل غل کردن است.

رسانه های کره شمالی با استفاده از فرصت پیش آمده راهکارها و راهبردهای سیاسی رئیس جمهور کره جنوبی در باره روابط دو کشور و شبه جزیره کره را زیر سئوال بردند و با نادرست خواندن آن، نوشتند: دقیقا به همین دلیل اوضاع در منطقه شبه جزیره کره به هم ریخته است.

رسوایی اخیر در کره جنوبی که تبعات گسترده ای داشته تاکنون باعث استعفای 10 مشاور رئیس جمهور، تغییر نخست وزیر و دو وزیر کابینه شده است.

دولت کره جنوبی که با اعتراض مردم و احزاب مخالف در این کشور مواجه است، با انتشار بیانیه ای از مردم خواسته است آرامش خود را حفظ کرده و اجازه دهند مسئولان قضایی زوایای پرونده را به دقت بررسی کنند.

کد خبر 351536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha