همشهری‌آنلاین: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با رد ضرب‌الاجل تعیین شده از جانب مخالفان برای ادامه گفت‌وگو با هدف پایان دادن به بحران این کشور ، رهبران احزاب مخالف را به دروغ‌گویی به مردم ونزوئلا متهم کرد .

قرار بود گفت‌وگوها بین دولت و مخالفان که از روز یکشنبه گذشته آغاز شد، از تاریخ 11 نوامبر (‌جمعه 21 آبان ) با نظارت واتیکان از سرگرفته شود .

در همین حال مخالفان به نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا فرصت دادند تا زمان تشکیل دور بعدی گفت‌وگوها و برای نشان دادن حسن نیت خود ، تعداد دیگری از زندانیان سیاسی را آزاد کند . دولت ونزوئلا روز دوشنبه دست کم پنج تن از مخالفان سیاسی را آزاد کرد .

انریکه کاپریلس از مسئولان بلند پایه ائتلاف «وحدت دموکرات» ونزوئلا که در آخرين انتخابات ریاست‌جمهوری در رقابت با نیکلاس مادورو شکست خورد ، گفت اگر تا زمان ضرب الاجل جدید تعیین شده برای از سرگیری گفت‌وگوهاي 11 نوامبر ، تلاش های شفافی درباره آزادی زندانیان سیاسی و بازگشت به صندوق های آراء انجام نشود ، هیچ مذاكره‌اي در كار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو گفت : کسی نمی‌تواند ضرب‌الاجلی تعیین کند و همه چیز باید در زمان خود اجرا شود و به طور ضمنی تاکید کرد که قصد دارد تا پایان دوره ریاست‌جمهوري خود در قدرت باقی بماند .

او خطاب به هزاران تن از هواداران که در برابر کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس جمع شده بودند ، گفت : می‌خواهم به شما به ویژه حامیان مخالفان این هشدار را بدهم که رهبران مخالف به شما دروغ می گویند .

کد خبر 351595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha