شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی و مجسمه تاها بهبهانی، هنرمند پیشکسو ١٤ آبان در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

به گزارش  همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران این نمایشگاه باعنوان "نیست معشوقی زِ او نزدیک‌تر"سومین نمایشگاه این هنرمند درفرهنگسرای نیاوران و در برگیرنده ٦٠ اثرمجسمه و ٣٤ اثر نقاشی تاها بهبهانی است.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه نمایشگاه تاها بهبهانی در خصوص آثار هنرمندان صاحب نام و اساتید بزرگ هنری گفت:من مدت ها منتظر بودم آقای بهبهانی نمایشگاهی برگزار کنند و آثار ایشان را ببینم. روزی خطی از احمد زنجانی در لابه لای کتاب پدرم دیدم که بسیار زیبا بود.وقتی آن اثر را پیش آقای امیرخانی بردم ایشان گفتند:"خیلی ممنون که ما را به ضیافت دیدار چنین اثری دعوت کردید". امروز هم باید بگویم واقعا ممنونم از تاها بهبهانی که چنین ضیافتی ترتیب دادند با این آثار زیبا و ارزشمند.

مرادخانی با نقد برخی از آثار نامرغوب هنری موجود در کشور خصوصا در حوزه موسیقی گفت:من مدت هاست دلم برای یک موسیقی ساز و آواز حقیقی تنگ شده.هر کجا که می روم دوستان بیشتر سعی میکنند موسیقی ضربی و .. بزنند. آن چیزی که می خواهی گوش کنی ساز و اوازی خوب است که شما را مسحور خودش بکند و چنین آثاری واقعا کم شده. در خصوص این نمایشگاه هم باید بگویم چیزی که به دنبالش بودم را در اینجا یافتم. به عنوان کسی که در عرصه رویدادها و فعالیت‌های هنری مسئولیت دارد افتخار دارم که آثار ایشان را از نزدیک می‌بینم. در تک تک کارهای ایشان نکته‌هایی از عرفان و تفکر بسیار زلال دیده می‌شود و آن مفهوم را به نحوی در هنر نمایش می‌دهد. از هر کدام از این آثار می‌توان یک برداشت انسانی کرد و باید بگویم خوشحالم در زمانی هستیم که حضور این بزرگان را درک می‌کنیم.

معاون هنری وزارت ارشاد اضافه کرد:پیشکسوت را نباید به معنای بازنشسته محسوب کرد. پیشکسوت باید تجربه‌های خودش را در اختیار جامعه بگذارد. این‌ها باید بروزی داشته باشد و مثل چشمه جوشان باشند. چندی پیش در همین‌جا شاهد حضور هنرمندی مثل آقای ژرستر بودیم. عکاس سوئیسی که با بیش از 80 سال سن با سرزندگی، انگیزه و چشمانی بینا می‌آید در ایران تا شاهد افتتاح یک نمایشگاه بی‌نظیر باشد و آنطور در خصوص آثارش شرح و توضیح می‌داد. این ها تاثیراتی است که یک نفر به عنوان پیشکسوت می‌گذارد و ما تلاش می‌کنیم برای حضور ماندگار آنها کارهایی را انجام دهیم.

مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی نیز پس از بازدید از نمایشگاه آثار تاها بهبهانی با عنوان "معشوقی زِ او نزدیک‌تر" گفت:تاها بهبهانی یکی از هنرمندان پیشکسوت و تاثیرگذار حجم و نقاشی است. او سال‌ها با پرنده هایش و نگاه ایرانی که به هنر دارد به عنوان یک هنرمند مولف و موسس شناخته شده و از مفاخر هنری کشور است. از این رو خوشحالم که او همچنان نگاه جدی به مقوله هنر دارد و فضای جدیدی را از کارهایش به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه در خصوص حمایت از هنرمندن پیشکسوت و نقشی که مراکز مهم و تاثیرگذار فرهنگی و هنری همچون فرهنگسرای نیاوران می‌توانند در این زمینه ایفا کنند خاطر نشان ساخت:این نمایشگاه با چیدمان خوب و در زمان مناسبی برگزار شده و همانند نمایشگاه‌ های قبلی به خوبی توانسته آثار هنرمند مطرحی همچون تاها بهبهانی را در معرض دید عموم قرار دهد. از این رو مراکز تاثیرگذار فرهنگی هنری همچون فرهنگسرای نیاوران بعنوان یک پایگاه مهم فرهنگی و هنری می‌تواند همچون گذشته این وظیفه را به عهده بگیرد و به معرفی و حمایت از هنرمندان پیشکسوت و برتر کشور بپردازد.

نمایشگاه نقاشی‌های مروری بر آثار تاها بهبهانی عصر جمعه ١٤ آبان با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری از جمله ميترا حجار ،حميد جبلى ، رسول نجفيان ، اكبر عالمى ، عين‌الدين صادق‌زاده و قدرت‌الله عاقلى در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت و تا ٢٨ آبان ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپاست.

علاقمندان می‌توانند هرروز از ساعت ١٠ الی ٢٠ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ الی ٢٠ازاین نمایشگاه بازدید كنند.

کد خبر 351692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha