یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسکیموها و شکارچیان بومی یکی از مناطق دورافتاده در نوناووت کانادا به تازگی متوجه صدای عجیب،‌بوق‌مانند و زمزمه‌واری شده‌اند که از اعماق بستر اقیانوس منجمد شمالی شنیده می‌شود.

قطب

براساس گزارش فاكس نيوز، اسكيموها اولين گروهي بودند كه به وجود اين صدا پي بردند و نسبت به آن گلگي كردند زيرا به اعتقاد آنها اين صدا باعث ترساندن آبزياني مي‌شود كه معمولا شكار آنها محسوب مي‌شوند.

مقامات محلي زماني متوجه اين موضوع شدند كه افراد شاكي با يك برنامه راديويي تماس گرفته و نسبت به اين صداي مرموز ابراز ناراحتي كردند. پس از آن ارتش كانادا وارد عمل شده و تلاش كرد با ارسال هواپيماهاي تجسسي منبع اين صدا را بيابد.

باوجود اينكه هواپيماهاي تجسسي اين منطقه را با استفاده از حسگرهاي چندگانه مورد بررسي دقيق قرار دادند،‌ براي مثال براي 1/5 ساعت منطقه را مورد جستجوي صوتي قرار دادند، متوجه هيچ نوع ناهنجاري صوتي در اين منطقه نشدند.

ارتش كانادا پس از اينكه نتوانست صداي مرموز و منبع آن را رديابي كند عمليات را متوقف كرد و قصد تكرار آن را نيز ندارد. با اين همه مقامات محلي نوناووت اعلام كرده‌اند كه هنوز درحال بررسي اين صداي مرموز هستند. به گفته مقامات واضح است كه صدا از بستر دريا ايجاد مي‌شود، و اين احتمال وجود دارد كه منبع صدا تجهيزات اكتشافي معدني يكي از شركت‌هاي اكتشاف معدن باشد.

اما اين فرضبه نيز توسط تنها شركت معدن‌كاوي كه در اين منطقه فعال است رد شد و علاوه بر اين مقامات نيز اعلام كردند هيچ مجوزي براي فعاليت‌هاي نقشه‌برداري از آب يا بستر دريا به شركتي داده نشده‌است. احتمال ديگر دست داشتن گروه صلح سبز در ايجاد اين صداي ناشناخته بود تا حيوانات را از چنگال شكارچيان فراري دهد كه اين گروه نيز چنين ادعايي را رد كرده‌است.

کد خبر 351755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha