جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: امسال انجمن پیشکسوتان مطبوعات در بزرگترین گردهمایی رسانه‌ای شرکت کرده است، تا به‌صورت رسمی‌تر حضور خود اعلام کند.

جشنواره مطبوعات

غرفه انجمن پیشکسوتان مطبوعات در نمایشگاه امسال پر از تصاویری است که هر کدام معرفی‌کننده روزنامه‌نگاران قدیمی است و در این میان، تصویر اولین زن روزنامه‌نگار ایرانی هم به چشم می‌خورد. در طول روز معمولا در این غرفه تعدادی از روزنامه‌نگاران قدیمی حضور دارند که ضمن معرفی اهداف این انجمن، درباره مسائل صنفی هم گفت‌وگو می‌کنند.

در همین راستا، خبرنگار ایسنا در گفت‌وگو با هوشنگ اعلم - یکی از اعضای هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات و سردبیر مجله آزما - درباره حضور این انجمن در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

اعلم درباره حضور انجمن پیشکسوتان مطبوعات در نمایشگاه امسال، گفت: این انجمن که تازه تاسیس است و بنا بر ماهیتی که دارد شامل افرادی است که بیش از ۳۰ سال در مطبوعات قلم‌ زده‌اند. بنابراین یک نهاد مطبوعات تلقی می‌شود و به همین دلیل باید در نمایشگاه مطبوعات حضور داشته باشد و ما با همین انگیزه در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور داریم.

او حضور انجمن پیشکسوتان مطبوعات را در نمایشگاه مطبوعات در آشنایی بیشتر پیشکسوتان عرصه رسانه با این انجمن بسیار موثر دانست و اظهار کرد: بسیاری از دوستان و همکاران قدیمی ما به دلایل سن و سالی که دارند، یا دلایل دیگر، به شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری سر نمی‌زنند، از این انجمن خبر ندارند؛ اما با حضور در نمایشگاه از وجود این انجمن آگاه شدند و این باعث خوشحالی ماست. امیدوارم آذرماه همراه همین دوستان بتوانیم مجمع عمومی انجمن را تشکیل دهیم.

اعلم با بیان این‌که مهمترین هدف این انجمن، ارتقای سطح جایگاه اجتماعی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است، اضافه کرد: در تمام دنیا، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از طبقات برتر جامعه محسوب می‌شوند. این برتری به این دلیل است که خبرنگار یا روزنامه‌نگار تولیدکننده فکر و اندیشه و چشم بیدار جامعه است و حد فاصل جامعه و مسئولان محسوب می‌شود. ما می‌خواهیم هم جامعه و هم مسئولان متوجه شوند که جایگاه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آن چیزی نیست که اکنون دارند، واقعیت این جایگاه درک شود، در این صورت مطمئن باشید که وضعیت رسانه‌ای ما، وضعیت فعالیت در رسانه‌ها و ارتباط مردم با اهالی رسانه بهتر خواهد شد.

کد خبر 352267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha