همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا تا چهارشنبه هفته آینده درباره طرح جدید ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران رأی‌ گیری می‌کند.

به گزارش فارس، کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا، با توجه به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا و موضع متفاوت وی درباره ایران، پیش‌نویس طرحی را برای ممنوعیت فروش 80 هواپیمای مسافربری به ایران آماده کرده است.

وزارت خزانه‌داری دولت اوباما با توجه به ممنوعیت فروش هواپیمای آمریکایی به ایران، فروش 80 هواپیماهای مسافربری شرکت بوئینگ به ایران را با صدور مجوز موردی، بدون مانع اعلام کرده بود.

قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا فعلاً در تعطیلات به سر می‌برند ولی آنطور که «بیل هویزنگا» طراح جمهوری‌خواه قانون ضدایرانی جدید گفته، روز دوشنبه وبا آغاز کار مجلس، کار بر روی این طرح آغاز می‌شود و حداکثر تا روز چهارشنبه در صحن اصلی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته خواهد شد.

نماینده هویزنگا در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرده، گفته که فروش این هواپیماهای مسافربری به ایران موجب «تسلیح رژیم ایران» خواهد شد و باید جلوی این کار که مبنایش در دولت اوباما گذاشته شده، گرفته شود.

کمیته قوانین مجلس نمایندگان قصد دارد مفاد یک طرح دیگر که تعامل بانک‌های واردات-صادرات (اگزیم بانک‌ها) با ایران به کل ممنوع می‌کند را نیز در دل طرح بیل هویزنگا بگنجاند و هر دو را با هم برای رأی‌گیری روانه صحن اصلی کند.

هر دو طرح مزبور در ماه جولای در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان طرح شده و رأی مثبت اولیه را کسب کرده‌اند.

کد خبر 352275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha