همشهری آنلاین: رسانه های تونسی روز جمعه اعلام کردند که وزیر خدمات عمومی این کشور اعلام کرد که تعطیلی روز شنبه در برخی از سازمان های دولتی لغو شده است.

پارلمان تونس تعطیلات روز شنبه این کشور را لغو کرد

به گزارش ايرنا، به نوشته روزنامه الشروق تونس،‌«عبید البریکی» وزیر خدمات عمومی تونس روز پنجشنبه اعلام کرد که براساس این تصمیم که مجلس نمایندگان این کشور روز پنجشنبه به تصویب رساندند، صندوق ملی تامین اجتماعی، صندوق ملی بازنشستگی و شمار دیگری از نهادهای دولتی روز شنبه تعطیل نخواهند بود.

وزیر تونسی در ادامه افزود: در ازای فعالیت هریک از کارمندان دولتی در این بخش ها در روز شنبه، اضافه کار دو برابر برای آنان در نظر گرفته می شود.

پارلمان تونس روز پنجشنبه طرح بودجه عمومی دولت و قانون مالی سال 2017 و نیز فعالیت کارمندان در سه شیفت صبح، عصر و شب را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان تونس همچنین به لغو تعطیلات روز شنبه و درصورت ضرورت روز یکشنبه نیز رای مثبت داد.

تعطیلات رسمی تونس شامل روز اول ژانویه، اعیاد اسلامی فطر و قربان، روز جهانی زن 25 جولای، 9 جولای روز جمهوری، سه اکتبر روز استقلال این کشور،‌9 آوریل روز شهید، یکم ماه می روز کارگر،‌ روز اول ماه محرم (ماه جدید قمری) و میلاد پیامبر اسلام تعطیل است.

در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی و برای هماهنگی بیشتر با کشورهای اروپایی،‌ افزون بر روز جمعه که در همه این کشورها تعطیل است،‌ به جای روز پنجشنبه،‌روز شنبه تعطیل می باشد.

کد خبر 352318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha