یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

نخستین فیلمساز ایرانی نامزد اسکار که آخرین ساخته‌اش را در خارج از مرزهای ایران روانه پرده سینماها کرده، این روزها برای ساختن نخستین فیلم غیرفارسی‌زبان خود در هند به سر می‌برد.

سینما

به گزارش همشهري، هر چند مهران كاشاني پيش از اين اعلام كرده بود مجيد مجيدي فيلمنامه «پشت ابرها»ي او را در سرزمين 72 ملت مي‌سازد اما رسانه‌هاي هند همچنان نام پروژه فيلمساز سرشناس ايران را «باغ‌هاي معلق» معرفي مي‌كنند؛ فيلمي كه مجيدي در چند سال اخير پيگير ساختن آن بود و براي فراهم كردن زمينه، انتخاب بازيگران و يافتن محل‌هاي فيلمبرداري چندبار به هند سفر كرده بود. يكي،‌دو روزنامه هم اين پروژه را «بدون نام» دانسته‌اند.

انتشار چند تصوير از خالق «بچه‌هاي آسمان» در كنار يكي از مشهورترين بازيگران زن باليوود نشان داد مجيدي وارد مرحله توليد شده و به‌احتمال فراوان در آينده نزديك باغ‌هاي معلق يا همان پشت ابرها را در هند كليد خواهد زد. ديپيكا پادوكان كه براي حضور در مراسم اهداي جوايز موسيقي اروپايي MTV به روتردام در هلند رفته بود، به سرزمين مادري خود بازگشت تا همكاري با يكي از تحسين‌شده‌ترين فيلمسازان ايران و آسيا را آغاز كند.

پادوكان كه بيشتر در فيلم‌هاي پرزرق و برق باليوودي ايفاي نقش كرده و پايش به‌تازگي به هاليوود هم باز شده، در صحنه آزمايشي فيلم تازه مجيدي لباس‌هايي سنتي و مندرس به تن دارد و همين باعث غافلگيري و شگفتي محافل رسانه‌اي در هند شده است. گفته مي‌شود پروژه اوايل سال2017 يعني كمتر از 2‌ماه ديگر در بمبئي، دهلي، بخش‌هايي از كشمير، ايالت اوتارپرادش و راجستان مقابل دوربين مي‌رود.

كاشاني كه پيش‌تر هم با مجيدي در نگارش فيلمنامه چند فيلم همكاري كرده، پشت ابرها را پروژه‌اي در ادامه آثار پيشين خالق «محمد رسول‌الله(ص)» دانسته و از حضور قطعي يك نوجوان در نخستين تجربه بازيگري خود در اين فيلم خبر داده است. داستان درباره نوجواني است كه در كودكي از خانواده جدا افتاده و پس از سال‌ها در پي يافتن هويت تازه خود است.

مجيدي به واسطه ساختن فيلم‌هايي چون «رنگ خدا»، «باران» و «آواز گنجشك‌ها» از محبوب‌ترين فيلمسازان ايراني در چند كشور آسيايي ازجمله هندوستان و مالزي است و چند فيلم او در اين كشورها بازسازي و با موفقيت اكران شده است. او از مدتي پيش به هند رفته تا در يكي از بزرگ‌ترين بازارهاي سينمايي جهان فيلمي به شيوه خاص خود بسازد.

کد خبر 352437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha