همشهری آنلاین: رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران، در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین، ارزیابی خود را از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور بیان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها، باید هر سال نسبت به سال قبل پویاتر و با خلاقیت بیشتر برگزارشود.

رکتر شهرام گیل ابادی

دكتر شهرام گيل آبادي،به همشهري آنلاين گفت:  واقع موضوع اين است كه بنده در نگاه اول، اتفاق نو و خلاقيت ويژه اي را در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها امسال،  مشاهده نكردم. فضا همان فضاي تكراري سال‌هاي گذشته بود.

او افزود: اميدوارم كه نمايشگاه مطبوعات، به عنوان تقاطع تضارب آراء بين مخاطب، بين صاحب رسانه، بين خبرنگاران و اصحاب رسانه‌هاي متعدد به يك محمل خلاق، پويا با شعارهاي متعددي كه راس نمايشگاه قرار بگيرد، تبديل شود كه اگر كسي نتوانست از نمايشگاه به هر دليلي بازديد كند، حتما متوجه شود كه چيزي را از دست داده است.

  • ضرورت توجه به آينده پژوهي رسانه‌ها

رييس مركز ارتباطات راهبردي و امور بين الملل شهرداري تهران اظهارداشت: نكته دوم اين كه تا وقتي نگاه به نمايشگاه تكراري باشد، طبعا نسبت به آينده رسانه‌ها هم بي‌تفاوت خواهيم بود واين درحالي است كه نبايد نسبت به آينده رسانه‌ها بي تفاوت بود. من در نمايشگاه امسال، آينده پژوهي و نگاه به آينده را مشاهده نكردم.  به عبارت بهتر، فضاهاي آينده پژوهي كه بتواند مردم را با رسانه‌هاي آينده و گستره‌هاي جديد سوق بدهند را مشاهده نكردم  اين همه در حالي است كه رسانه‌هاي آينده به سرعت به سمت ما حركت مي‌كنند، ابزارها به سرعت در حال حركت هستند و ما جايي در جايي قرار داريم كه عصر سوپر تكنولوژي‌ها ما را به سمتي مي‌برند كه چند ويژگي منحصر به فرد، مثل توليد محتواي متفاوت در رسانه‌ها ويژه مي‌شود و اهميت خاص مي‌يابد.

دكتر گيل آبادي تاكيد كرد: ما با جهاني شدن رسانه‌ها روبه رو هستيم. ما ديگر، رسانه‌هاي محلي، بين المللي و متعدد به شكل قبل نداريم. به عبارت ديگر ما تركيب استثناها رو براي توليد و عرضه به قواعد داريم. به همين سبب است كه  توجه به بجث مهم آينده‌پژوهي رسانه‌ها ضروري است.

رييس مركز ارتباطات راهبردي و امور بين الملل شهرداري تهران، در عين حال اظهار داشت: اما مزيتي كه نمايشگاه براي من داشت، اين بود كه همكاران قديمي خودم را ديدم همكاراني كه براي تك تك آنها احترام قائل هستم و اين مهم براي من از اهميت ويژه اي برخوردار بود .علاوه براين ديدن مخاطبان رسانه‌ها و عابراني كه علاقه‌مند بودند كه چهره‌هاي رسانه اي را ببينند برايم جالب و جذاب بود و اين حداقل‌هاي نمايشگاه براي من بود.

کد خبر 352462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha