همشهری آنلاین: فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق روز یکشنبه در پایانه مرز بین المللی مهران دیدار و از گیت های ورود و خروج زائران اربعین حسینی در این مرزبازدید کردند.

مرزبانی

به گزارش ایرنا، در این بازدید سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ایران و سپهبد حامد عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی و معاون وزیر کشور عراق در جریان آخرین روند تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران و زرباطیه قرار گرفتند.

فرماندهان مرزبانی ایران و عراق قرار است در نشستی با حضور مسئولان 2 کشور آخرین وضعیت برنامه ریزی برای تردد زائران حسینی را بررسی کرده و آخرین هماهنگی ها برای تسهیل در ترددها را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اکنون جمعیت بسیار زیادی از زائران در گیت های ورود به پایانه مرزی مهران در حال خروج از کشور هستند.

در حالیکه تنها هفت روز مانده تا آغاز کنگره بزرگ اربعین حسینی، جاده های منتهی به مرز مهران مملو از خوردوهای زائران عبوری است که می خواهند خود را به مرز بین المللی مهران برسانند تا از این طریق در آیین بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کنند.

مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است

سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال به بیش از 2 میلیون نفر برسد.

کد خبر 352548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha