دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با دو برابر شدن موارد مشکوک به وبا در یمن و رسیدن آن‌ها به بیش از ۴۰۰۰ مورد، این کشور در معرض خطر شیوع عمده وبا قرار دارد.

به گزارش رویترز شیوع وبا در یمن که درگیر جنگ ۲۰ ماهه‌ای است که باعث مرگ هزاران نفر شده است، در ۶ اکتبر به وسیله وزارت بهداشت یمن اعلام شد. در آن هنگام ۲۰۷۰ نفر مشکوک به وبا اعلام شدند و تا روز یکشنبه ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) این رقم به ۴۱۱۹ مورد رسید.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد، گفت: «شمار موارد وبا در یمن همچنان در حال افزایش است و باعث ایجاد نگرانی درباره احتمال ایجاد یک شیوع عمده شده است.»

موارد ثابت‌شده وبا با تست‌های آزمایشگاهی از ۷۱ مورد در اول نوامبر ۸۶ مورد رسیده است. هشت نفر در این شیوع وبا و نیز ۵۶ نفر به علت اسهال حاد مرده‌اند.

شیوع وبا به مشکلات انسانی دیگر ناشی از جنگ داخلی یمن افزوده شده است و جنگ باعث نابودی اغلب زیربناها در این شکور شده به مرگ بیش از ۱۰۰۰۰ نفر انجامیده و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است. سازمان ملل می‌گوید فقط ۴۵ درصد تأسیسات بهداشتی در این کشور کار می‌کنند و دوسوم جمعیت به آب آشامیدنی پاک یا فاضلاب بهداشتی دسترسی ندارند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بزرگ‌ترین شمار موارد وبا در استان‌های تعز و عدن رخ داده است.

همچنین بر اساس این گزارش موارد مرگ ناشی از وبا در استان‌های عمران، صنعا، حجه و آب تأیید شده است و ۲۹ منطقه «داغ» از لحاظ شیوع وبا در ۱۱ استان شناسایی شده‌اند.

کد خبر 352682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha