دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

همه‌‌چیز بسیار شبیه ۱۴سال پیش است؛ کمتر از ۹‌ ماه از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گذشته بود و مردم آمریکا به امید یافتن ابرقهرمانی تازه به سینماها رفتند.

سینما

آنها در حالي يك افتتاحيه 114ميليون دلاري براي «اسپايدرمن» رقم زدند كه به‌نظر مي‌رسيد اين مرد عنكبوتي تنها كسي در آمريكاست كه مي‌تواند شبح تهديد را از ايالات متحده دور كند.به گزارش همشهري، سال‌ها از آن بهار رؤيايي گذشته و كمتر از 5روز پس از قطعي‌شدن حضور دونالد ترامپ در كاخ سفيد، گروهي از آمريكايي‌هاي خسته و نااميد دوباره به سينماها هجوم بردند تا بلكه براي ساعتي هم كه شده، درد ناشي از اين اتفاق مهيب را به فراموشي بسپارند. اين بار البته به جاي «مرد عنكبوتي» يك ابرقهرمان ديگر ماموريت تسكين آلام را بر عهده گرفت و «دكتر استرنج» با 44ميليون دلار، همچنان صدرنشين جدول هفتگي باقي ماند.

مجموع فروش فيلم تازه شركت مارول در دنيا به رقم 500ميليون دلار نزديك شده و آمارها در آمريكاي شمالي هم حكايت از آن دارد كه دكتر استرنج تنها نيمي از تماشاگران خود را در مقايسه با هفته گذشته از دست داده است. انيميشن «ترول‌ها» ديگر فيلم پرفروش بود كه در هفته دوم اكران فقط 25درصد تماشاگرانش را از دست داد و 35ميليون دلار فروخت. مجموع فروش اين فيلم در آمريكا و كانادا 94ميليون دلار و در دنيا بيش از 220ميليون دلار است.

به لطف همزمان‌شدن روز يادبود قربانيان جنگ با جمعه و البته انتخاب ترامپ به رياست‌جمهوري آمريكا، مجموع درآمد سينماهاي آمريكا در مقايسه با هفته مشابه سال گذشته 50درصد افزايش يافت تا بار ديگر خاطره درخشش اسپايدرمن پس از 11سپتامبر 2001 براي دوستداران سينما زنده شود؛ فيلمي كه در 3روز حدود 115ميليون دلار فروخت و به نخستين فيلم 100ميليون دلار در آخر هفته سينماهاي آمريكا تبديل شد. گفته مي‌شد گروهي از مردم چندبار به ديدن مرد عنكبوتي در سالن‌هاي تاريك رفته بودند و حالا همان اتفاق دارد براي دكتر استرنج مي‌افتد.

کد خبر 352683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha