همشهری آنلاین: ورود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آتن با اعتراض برخی دانشجویان این کشور که در دو روز آینده مراسم سالگرد قیام دانشجویی در این کشور را برگزار می‌کنند، همراه شد.

اعتراض دانشجویان یونانی به سفر اوباما به این کشور

به گزارش ایرنا، دانشجویان که سرگرم تدارک برگزاری مراسم سالگرد قیام دانشجویی دانشگاه پلی تکینک یونان هستند،با برافراشتن پارچه نوشته ای در محل یاد بود دانشجویان این دانشگاه نوشتند: 'اوباما و چیپراس عنصر نامطلوب هستید.

رئیس جمهوری آمریکا عصر روز سه شنبه درحالی وارد آتن شد که دو روز بعد( پنجشنبه) مراسم یادبود سالگرد قیام دانشجویان یونانی با برگزار تظاهرات گسترده مردمی در سراسر یونان بر علیه آمریکا صورت خواهد گرفت.

دانشجویان هر ساله در روز 17 نوامبر با تجمع و نثار گل به مجسمه یاد بود دانشجویان یونانی که در خلال قیام در محل دانشگاه پلی تکینک آتن در سال 1973 کشته شدندّ با سر دادن شعارهایی بسوی سفارت آمریکا راهپیمایی و سیاست های توسعه طلبانه این کشور را محکوم می کنند.

گروهی از این دانشجویان امروز سه شنبه با تجمع در محل یادبود و گرامیداشت دانشچویانی که در خلال قیام بر علیه سرهنگ های دیکتاتور مورد حامی آمریکا کشته شدند، پارچه نوشته ای را بر افراشته و ضمن اعلام انزجار از حضور اوباما در یونان ، وی را عنصر نامطلوب قلمداد کرده و از وی خواستند که این کشور را ترک کند.

دانشجویان ، سندیکاهها، احزاب چپگرا ، اتحادیه ها و صنف های مختلف معمولاً در روز 17 نوامبر یعنی روز قیام دانشجویی با تجمع در مقابل دانشگاه پلی تکنیک این کشور و گرامیداشت سالگرد قیام دانشجویی در شهر آتن هرساله بسوی سفارت آمریکا راهپیمایی و معمولاً با سر دادن شعارهایی تند بر علیه توسعه طلبی این کشور و مداخله در دیگر کشورها پرچم این کشور را به آتش می کشند.

بسیاری از جنبش های مردمی یونان براین باور هستند که آمریکا حامی دیکتاتورهایی که از سال 1967 تا 1973 حکومت را در یونان در دست داشتند، بوده است و به همین دلیل هر ساله در سالگرد قیام دانشجویی انزجار خود از دولت آمریکا را هرساله به نمایش می گذارند.

اوباما روز سه شنبه در سفری دو روزه به یونان با مسئولان عالی رتبه این کشور دیدار و گفت وگو خواهد داشت. بررسی برخی موضوعات مانند مهاجران از جمله اهداف اصلی این سفر اعلام شده است.

 

کد خبر 352774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha