همشهری‌آنلاین: رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین گفت: ترامپ می‌تواند دوست ما باشد چون تاکنون درباره حقوق بشر در فیلیپین صحبتی به میان نیاورده است. من هرگز با کسی درگیری نداشتم. می‌توانم با هرکسی دوست باشم به ویژه با یک رئیس جمهور. ترامپ درباره حقوق بشر دخالت نمی‌کند.

رودريگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین گفته که می‌تواند با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همکاری کند و به قضاوت او درباره نحوه رفتار با کارگران مهاجر غیرقانونی فیلیپینی در آمریکا اعتماد دارد.

 رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین موضعی خصمانه در قبال آمریکا داشته اما از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا موضع خود را تغییر داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،او بگفت که ترامپ تمایل دارد تا با مهاجران غیرقانونی برخورد کند. به نظر می‌رسد تعداد زیادی از اتباع فیلیپینی به صورت غیرقانونی در آمریکا هستند.

رئیس جمهور فیلیپین گفت: من به این مساله اعتماد دارم که ترامپ با مهاجران غیرقانونی رفتاری منصفانه خواهد داشت. من نمی‌توانم در این باره صحبتی کنم چون چه ترامپ رئیس‌جمهور باشد یا شخص دیگری، هیچ فرقی نمی‌کند چراکه مساله غیرقانونی، غیرقانونی است.

پیشتر دوترته، اوباما را "حرامزاده" لقب داده بود چون رئیس‌جمهور آمریکا به وضعیت حقوق بشر در فیلیپین انتقاد کرده و کشتن بدون محاکمه قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور را محکوم کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین نیز امروز چهارشنبه 26 آبان گفت که سیاست مهاجرت ترامپ کمی بر اتباع فیلیپینی در آمریکا اثر می‌گذارد اما از دادن آماری درباره تعداد اتباع این کشور در آمریکا اجتناب کرد.

او گفت: مکانیسمی برای اشتغال و فرصت‌های کاری فیلیپینی در کشور در نظر گرفته شده است. دولت، اتباع فیلیپینی را ترغیب می‌کند تا پیش از آغاز به کار ترامپ به کشور بازگردند.

کد خبر 352897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha