همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی بالگرد ملی صبا ۲۴۸ و تانک پیشرفته بومی کرار در آینده نزدیک خبر داد.

تانک

به گزارش مهر، حسین دهقان در مراسم آغاز به کار هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در کیش افزود: کلیه مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی صبا و تانک کرار توسط دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و با همکاری و مشارکت فعال مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

وی ادامه داد: با وجود گشایش‌هایی که در دوران پسابرجام ایجاد شده است، وزارت دفاع و سازمان های وابسته به این وزارتخانه همچنان با نگاه به توان و استعداد بومی کشور در حال طراحی، ساخت و تولید نیازمندی های نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: با فعالسازی توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان، مسیر پیشرفت کشور را با کمترین وابستگی به خارج از مرزها دنبال می کنیم.

به گفته وزیر دفاع، در حال حاضر توانمندی های بسیار بالایی در حوزه های مختلف صنعتی و فناوری های پیشرفته به ویژه در بخش هوایی و هوافضای کشور وجود دارد که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از شبکه گسترده همکاران در بخش غیر دولتی می‌توانیم کلیه نیازهای کشور را در این حوزه طراحی و تولید کنیم.

دهقان هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران را فرصت مناسب و مغتنمی برای شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های هوایی دانست و گفت: ایران در تعامل با دنیا علاوه بر بازاریابی برای محصولات خود، تلاش می‌کند از آخرین فناوری ها و دانش روز سایر کشورها برای پیشرفت در بخش های مختلف صنایع هوافضا بهره‌برداری کند و این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه می‌تواند چنین زمینه‌ای را فراهم کند.

وزیر دفاع ادامه داد: سازمان و شرکت های وزارت دفاع از جمله شرکت صاایران و سازمان‌های صنایع هوایی، هوافضا و صنایع دفاع در هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران حضوری فعال دارند.

کد خبر 352904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha