همشهری آنلاین: شهرداری به دنبال چالش و درگیری با دولت نیست اما این مسئولیت به عهده دولت است و شهرداری تنها وظیفه دارد در حیطه مقررات به کاهش آلودگی هوای تهران کمک کند.

آلودگی هوا

ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» با بیان اینکه گلایه شهردار تهران این است که یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است ، افزود: در خواست ما از دولت این است که در این زمینه به شهرداری کمک کند.

معاون شهردار تهران با اذعان به اینکه پرداخت مبالغ تعهد دولت به شهرداری اتفاقی نیفتاده است ، خاطر نشان کرد: در حالی دولت باید سهمش را در تامین اتوبوس ها و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس رانی عمل کند که هفت سال است به شهرداری تهران حتی یک اتوبوس نو تحویل داده نشده است.

وی افزود: بسیاری از اتوبوس های در حال فعالیت خطوط، فرسوده هستند اما اگر اتوبوس های فرسوده را بخوابانیم مردم در خیابان امکان تردد ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برداشت هایی از اقدام شهردار تهران در روز یکشنبه هفته جاری مبنی بر تردد با مترو صورت گرفت اظهار کرد: روز یکشنبه در اوج آلودگی هوای تهران ، دکتر قالیباف به عنوان یک شهروند تصمیم گرفت با خودرو تردد نکند و با وسیله نقلیه عمومی تردد کند، ضمن آنکه از نزدیک شاهد آن باشد که مردم با چه شرایط و فشاری از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند.

معاون برنامه ریزی ، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران افزود : اینکه رفتار مدیران اجرایی را نه در شهرداری بلکه در خارج از شهرداری هم تحلیل سیاسی می کنند یک مسئله عادی است و نباید به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: واقعیت آن است که شهرداری و دولت در خصوص آلودگی هوا تقریبا اتفاق نظر دارند،چرا که آلودگی هوا یک موضوع ملی است و به هیچ عنوان نباید آن را سیاسی کنیم.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با آلودگی هوای شهر تهران موضوع فنی و تخصصی است و باید با ریشه ها و علت ها مبارزه کنیم و هر چه با معلول مبارزه کنیم تنها موقت و مسکن است.

کد خبر 352959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha