مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

۵ هزار نیروی داوطلب شهرداری تهران در ۳ شیفت به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند

شهر

همزمان با فرا رسيدن اربعين حسيني، نيروهاي شهرداري تهران حاضر در مرزهاي سه‌گانه خروج از كشور، شهرهاي نجف و كربلا و مسير پياده‌روي زائران با تمام توان و در 3شيفت كاري به زائران حسيني خدمت‌رساني مي‌كنند.اين در حالي است كه جواد احمد المنكوشي فرماندار كربلا نيز تاكيد كرده است:

خدمت ‌رساني شهرداري تهران به زائران زبانزد خاص و عام است. مسئول كميته اجرايي ستاد اربعين شهرداري تهران هم درباره خدمات ارائه شده از سوي شهرداري تهران تاكيد كرد: در ايام برگزاري مراسم اربعين روزانه در حدود ٢ هزار تن زباله از شهر كربلا جمع‌آوري مي‌شود. مجتبي يزداني با بيان اينكه در ايام عادي در شهر كربلا روزانه ٦٥٠ تن زباله توليد مي‌شود، افزود: اين ميزان در ايام زيارتي اربعين به‌طور چشمگيري افزايش مي‌يابد.

البته فرهنگسازي بسياري درخصوص تفكيك زباله‌ها و جمع‌آوري صحيح آن در اين شهر شده است. يزداني عنوان كرد: هم‌اكنون نيروهاي شهرداري تهران در ٧ پهنه كربلا مشغول به خدمت‌رساني هستند.معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه شهرداري‌هاي كاشان، همدان و رشت نيز با١٠٠ نيروي خدماتي و ١٥ ماشين حمل زباله در كربلا مشغول ارائه خدمات هستند، تصريح كرد:

تاكنون حدود ١٠ تن كيسه زباله و ٩٠٠ مخزن جمع‌آوري زباله توسط شهرداري تهران در كربلا توزيع و مورد استفاده قرار گرفته است. وي تأكيد كرد: نيروهاي شهرداري تهران در قالب دو گروه وارد كربلا شده‌اند. به گفته وي نيروهاي ايراني توانسته‌اند در سال‌هاي گذشته تأثير بسياري درخصوص فرهنگسازي براي جمع‌آوري صحيح زباله در شهر كربلا داشته باشند.

  • فعاليت ٥ هزار نيروي داوطلب

قائم‌مقام كميته اجرايي ستاد اربعين شهرداري تهران هم در ادامه تشريح فعاليت‌هاي شهرداري تهران در ايام اربعين حسيني و خدمت‌رساني به زائران در شهرهاي نجف و كربلا از فعاليت ٥هزار نيروي داوطلب براي نظافت مسير نجف به كربلا خبر داد.
محمدباقرصاد با اشاره به اهميت نظافت در مسير دو شهر نجف و كربلا و انباشت زباله در اين مسير در سال‌هاي گذشته گفت: نيروهاي مردمي با لباس‌هاي مشخص براي نظافت اين مسير هستند.

وي افزود: در اين مسير حدود ٢ تن كيسه زباله بين موكب‌ها توزيع شده است كه با آموزش‌هاي ارائه شده تلاش مي‌شود كه تفكيك زباله‌ها نيز انجام شود. وي با بيان اينكه جمع‌آوري زباله‌هاي ساختماني نيز پيش از آغاز مراسم در دستور كار نيرو‌هاي شهرداري قرار داشته‌ افزود: اين مسير هم‌اكنون پاكسازي شده است. باقر صاد تأكيد كرد: در سال‌هاي گذشته انباشته زباله در مسير پياده‌روي زائران يكي از مشكلاتي بود كه امسال با تدبير شهرداري تهران اين مشكل تا حدود بسيار زيادي حل شده است.

قائم‌مقام كميته اجرايي ستاد اربعين شهرداري تهران درخصوص زيباسازي انجام شده در مسير نجف به كربلا نيز گفت:٢٠ ابر پايه پرچم ٥٠ متري در طول مسير نجف به كربلا نصب شده و تصاوير شهداي حشدالشبي نيز روي تيرهاي مسير نصب شده است.

  • خدمات درماني براي زائران حسيني

مسئول كميته سلامت ستاد اربعين شهرداري تهران هم از ارائه خدمات بهداشتي و پزشكي به بيش از ٤٠هزار زائر اربعين در شهر نجف، مسير پياده‌روي و شهر كربلا خبر داد. حسنعلي غفاري از فعاليت ٥پايگاه شركت شهر سالم در كشور عراق خبر داد و گفت: يك پايگاه در شهر نجف، يك پايگاه در مسير پياده‌روي و 3پايگاه در شهر كربلا مسئول خدمات رساني به زائران هستند. وي اضافه كرد: در مجموع اين پايگاه‌ها ٣٧پزشك، ٤٠ پرستار و ٥٠ بهيار مشغول فعاليت به‌صورت شبانه‌روزي هستند.

غفاري با بيان اينكه در سال گذشته نيز مجموع خدمات برون مرزي شركت شهر سالم در حدود ٣٥ هزار نفر-خدمت بوده است، تأكيد كرد: امسال ميزان مراجعات حدود ٣٠ درصد بيشتر از سال گذشته است كه بنابراين حدود ٤٠ هزار نفر-خدمت به زائران ارائه شده است. غفاري در پايان عنوان كرد: مشكلي براي تأمين دارو و خدمات پزشكي وجود نداشته و در مواردي هم كه كمبودهايي بوده با همكاري شهرداري و مسئولان هلال احمر تأمين شده است.

کد خبر 353036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha