همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نهضت حسینی یک حماسه غیرعادی و آسمانی و دارای پیام ها و نکات ظریف ارزنده ای است گفت: تا وجود آخرین ظالم در جهان، خون امام حسین(ع) همچنان می‌جوشد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر شنبه (29 آبان) در مراسم عزاداری که به مناسبت اربعین حسینی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام و در جمع قشرهایی از مردم و کارکنان برگزار شد با تأکید بر حقانیت قیام امام حسین(ع) و تابعیت همه مردم آزاده جهان از راه ایشان، گفت: نهضت حسینی به عنوان یک حماسه غیرعادی و آسمانی، باید از همه ابعاد و جهات عمیقا مورد بررسی قرار بگیرد، چرا که حاوی پیام‌ها و نکات ظریف و ارزنده‌ای است که با مطالعه سطحی و ظاهری قابل درک نیست.

وی وجود عاشقان و شیفتگان حسینی درسراسر جهان را که بعد از گذشت 1400 سال از قیام امام حسین(ع) همچنان مجذوب آن حضرت هستند، بی‌نظیر و شایسته تأمل و تفکر دانست و افزود: حادثه کربلا اصلاً مسأله‌ معمولی نیست و سوال اساسی این است که چرا با گذشت سالیان سال هر روز، بر تعداد علاقه‌مندان و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش اضافه می‌شود؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیاده‌روی‌های عاشقانه مردم برای حضور در کربلا، گفت: این نشان از عشق و علاقه‌ی مردم به نام و قیام امام حسین(ع) و روشن بودن شمع وجودی قیام اباعبدالله در دل تاریخ و تنفر از ظالم و حمایت از مظلوم است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در این مراسم که کارکنان دفتر، نیروهای تیپ حفاظت و جمعی از مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و سلسله جلیله روحانیت از استان‌های تهران، البرز، قزوین، ورامین، یزد، اصفهان و حوزه علمیه قم حضور داشتند، اظهار داشت: قیام خونین عاشورا، یکی از سازنده‌ترین و در عین حال دردناک ترین قیام‌های تاریخ است که دنیا را تکان داد و مسلمان، غیرمسلمان، شیعه و سنی را تحت تأثیر خویش قرار داد.

وی مبارزه با ظلم و عدم تحمل ظالم را از رسالت انبیاء، اولیاء، ادیان الهی و به ویژه پیام اصلی قیام عاشورا برشمرد و افزود: ظلم به هر شکل و کیفیتی مذموم است، ولی ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته است، مضاعف و غیرقابل پذیرش است که این مهم از رموز و درس‌های تاریخی و عبرت‌آموز نهضت حسینی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح واقعه عاشورا و حوادث پس از آن تا اربعین حسینی که سراسر رنج، درد، ستم بر اهل بیت(ع) و فرزندان امام حسین(ع) به ویژه حضرت زینب(س) و حضرت زین‌العابدین(ع) بود، گفت: لشکر یزیدیان بدترین ظلم‌ها و فجیع‌ترین برخوردها را مرتکب شدند و خودشان سنگ بنای نابودی، بدبختی و سرنگونی خویش را گذاشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به لقب ثار‌الله امام حسین(ع) گفت: این لقب تصادفی نیست و به این معناست که تا ظلم وجود دارد خون امام حسین(ع) همچنان می‌جوشد و تا نابودی آخرین ظالم در جهان این خون اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: اگر اهل بیت امام حسین(ع) اسیر می‌شوند، به خاطر این است که جامعه از ظلم رهایی یابد و به عدالت برسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وقایع اسارت خاندان اهل بیت(ع) از بعد از وقایع عاشورا تا انتقال کاروان اسرا از کربلا تا شام و برشمردن منازل چهل‌گانه توقف اسرا، گفت: در هر منزلگاه، مظلومیت کاروان اسرا موج تنفر و انزجار مردم مسیر علیه بنی‌امیه و یزید را به همراه داشت و هر چه کاروان به سمت شام پیش می‌رفت ذلت و خواری بنی‌امیه افزایش پیدا می‌کرد و خون امام حسین(ع) و یارانش و اسارت خاندانش بساط ظلم امویان را متزلزل‌تر می‌کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه شیعه همچنان مظلوم و مورد ستم است، گفت: ان‌شاءالله با ظهور امام زمان(عج) هدف اصلی اباعبدالله الحسین(ع) که امنیت، عدالت و زندگی در سایه عدالت اسلامی و قرآن کریم است و منجر به نابودی آخرین ظالم در دنیا خواهد شد، تحقق می‌یابد.

در آغاز این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری، در سخنانی با بیان اینکه حادثه و واقعه کربلا از سه عنصر خون سید الشهدا و اصحابش، انتقال پیام خون سیدالشهدا توسط حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) و قبر و مزار سیدالشهدا تشکیل شده است، گفت: در این حماسه روز اربعین از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است که افزایش خیل راهپیمایان روز اربعین به سمت نجف و کربلا، از عجایب این حماسه حسینی است.

وی افزود: حضرت زینب(س) و حضرت زین‌العابدین(ع) به خوبی پیام عاشورا را انتقال دادند و با روشنگری خود نهضت اباعبدالله الحسین(ع) را تا ابد جاودان کردند.

در پایان این مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه شد.

کد خبر 353098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha