همشهری آنلاین: رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود اعلام کرد: کشورهای غربی در نقاط مختلف جهان جنگ افروزی می‌کنند و عراق فقط یکی از کشورهای قربانی این گستاخی است.

رئیس جمهور فیلیپین در دیدار با پوتین | غرب با گستاخی جنگ افروزی می کند

به گزارش ایرنا، دیدار پوتین و دوترته روز شنبه در حاشیه نشست سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در لیما پایتخت پرو برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: رئیسان جمهوری روسیه و فیلیپین در باره همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، موضوعات دوجانبه، مسائل بین المللی و منطقه ای گفت وگو کردند.

پوتین با اشاره به 40 ساله شدن برقراری روابط دیپلماتیک میان مسکو و مانیل گفت: تاکنون توانسته ایم اقدام های زیادی برای توسعه همه جانبه مشارکت و افزایش اعتماد بین روسیه و فیلیپین انجام دهیم و این روند ادامه خواهد یافت.

دوترته نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه روسیه در ثبات نظام بین المللی به عنوان یک کشور قدرتمند و ارزشمند خواندن دیدار خود با پوتین، گفت: در عصر کنونی شاهدیم که کشورهای غربی اقدام به حمله یا ترساندن کشورهای کوچک می کنند که نشانه گستاخی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، آمریکا در تمامی جهان جنگ افروزی می کند و در گذشته شاهد جنگ های خونین این کشور در ویتنام، افغانستان و عراق بودیم که این سیاست بسیار مخرب بود و سربازان فیلیپینی هم در آن حضور داشتند.

وی همچنین در پایان دیدار با پوتین بر تداوم سیاست دولت خود برای حفظ منافع ملی فیلیپین با وجود فشارهای آمریکا تاکید کرد.

کد خبر 353134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha