مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

بارش برف صحنه‌های زیبایی را در معابر شهری پایتخت رقم زده بود اما ترافیک سنگین به‌دلیل تجهیزات نامناسب برخی خودروها برای ساعاتی شهروندان بسیاری را در بزرگراه‌های شمالی و غربی تهران کلافه کرد.

اين درحالي است كه تعدادي از رانندگان تاكسي هم به‌دليل ترافيك سنگين از چرخه كاري خارج شدند و همين امر تجمع شهروندان در مبادي خطوط تاكسيراني را به‌وجود آورد.اين در حالي است كه طبق پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي در روزهاي آينده استان‌هاي زيادي در كشور دماي زير صفر و يخبندان را تجربه خواهند كرد. تهران نيز آخر هفته بسيار سردي را در پيش دارد.

اما ترافيك سنگين صبح دوشنبه اول آذر تهران، ناشي از آغاز نخستين روز كاري و بازگشايي مدارس پس از چند روز تعطيلي بود تا تعداد سفرهاي شهري به بالاترين حد خود برسد. همچنين سرماي هوا باعث شدبيشتر خودروهاي تك‌سرنشين، در معابر شهري ديده شوند. مازيار حسيني، معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين‌باره گفت: متأسفانه بسياري از خودروهاي شخصي كه صبح ديروز از خانه خارج شدند مجهز به لاستيك يخ‌شكن نبودند و تاير بخش قابل‌توجهي از خودروها حتي از آج مناسب نيز برخوردار نبود. همين موضوع باعث شد تا در معابر بزرگراهي شمال تهران ازجمله بزرگراه شهيد چمران بالاتر از آتي‌ساز شاهد تراكم شديد ترافيك باشيم كه همين امر ساير بزرگراه‌ها ازجمله يادگار امام و نيايش را نيز تحت‌تأثير قرار داد.

وي با اشاره به اينكه در چنين مواقعي علاوه بر مسئولان مردم نيز مسئوليت‌هايي دارند، ازجمله اينكه بايد خودروي شخصي خود را مجهز به لوازم مورد نياز فصول سرد سال كرده و آمادگي لازم را براي رانندگي هنگام بارندگي داشته باشند، اظهاركرد: ترافيك تهران در ساعات اوج صبحگاهي و شامگاهي در روزهاي عادي نيز در شرايط اشباع و فوق اشباع قرار دارد و اگر براي حتي يك خودرو اتفاقي در معابر بزرگراهي رخ‌دهد نه‌تنها آن بزرگراه بلكه معابر مجاور آن را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه از يكشنبه شب مديران ستادي شهرداري تهران از حوزه‌هاي ترافيك و خدمات شهري و نيز نيروهاي پليس راهور تهران بزرگ در آماده‌باش كامل بودند و با حضور در مركز نظارت و كنترل ترافيك شهر تهران وضعيت معابر شهري را از نزديك زيرنظر داشتند، تصريح كرد: بر اين اساس از ساعات اوليه يكشنبه شب نسبت به شن‌پاشي و پاشيدن نمك مخصوص در معابر بزرگراهي و خيابان‌هاي شرياني شمال تهران اقدام لازم به عمل آمد.

حسيني با بيان اينكه بارش برف و باران و يخ‌زدگي معابر باعث كاهش سرعت تردد و افزايش تراكم ترافيك مي‌شود، اظهاركرد: به شهروندان عزيز توصيه مي‌كنيم در چنين شرايطي از تردد غيرضروري با وسايل نقليه شخصي پرهيز كرده و درصورت ضرورت حتما از لاستيك‌هاي يخ‌شكن استفاده و از تجهيزات فني خودروي خود و آمادگي كامل آن اطمينان لازم را حاصل كنند.

  • شن‌پاشي انجام شده بود

پليس راهور در ترافيك ديروز تهران توانست برخي معابر را از انبوه خودروها رها كند. سردار محمدرضا مهماندار رئيس پليس راهور تهران بزرگ در اين‌باره كندي حركت به‌دليل بارش و استفاده از خودروهاي شخصي را مهم‌ترين عوامل افزايش ترافيك صبح ديروز عنوان كرد. وي گفت: با توجه به اينكه يكشنبه‌شب شاهد بارش برف بوديم و اين شرايط سرعت متوسط خودروها را كاهش مي‌دهد، در نتيجه صبح دوشنبه ترافيك نسبي افزايش يافت. رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: گرچه در زمان يخ زدگي بايد شن و نمك ويژه پاشيده شود اما استفاده از زنجير چرخ در خودروها لازم است.

اين در حالي است كه با توجه به كاهش دما از روز گذشته با شهرداري تهران هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته بود و تيم‌هاي شن و نمك در محل‌هاي مورد نياز تعبيه شده‌اند.مهماندار با بيان اينكه در شرايطي كه كاهش دما و بارش باران و برف را داريم، ميزان استفاده از خودروهاي شخصي افزايش مي‌يابد، ادامه داد: اين سه عامل دست‌به‌دست هم ترافيك سنگين صبحگاهي بزرگراه‌هاي تهران را رقم زدند.

  • آماده‌باش طبق پيش بيني ها

با توجه به اعلام سازمان هواشناسي براي بارش برف و باران، شهرداري تهران در آماده‌باش كامل بود و تمهيدات و پيش‌بيني‌‌هاي لازم را براي جلوگيري از آبگرفتگي‌هاي احتمالي و لغزندگي خيابان‌ها انجام داد. مجتبي يزداني معاون خدمات شهري شهرداري تهران در اين‌باره با اشاره به آماده‌باش 48ساعته گفت: نيروهاي شهرداري روز گذشته با آماده‌باش كامل حضور مؤثر و هدفمندي در مناطق مختلف شهر تهران داشتند. يزداني تصريح كرد: شهرداري تهران و پليس راهور دوشادوش يكديگر با تمام قوا در آماده‌باش كامل بودند تا ترافيك كاهش يابد.

کد خبر 353298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha