سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

ضرورت ساماندهی تعطیلات مدارس در چند هفته اخیر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، به‌ویژه آنکه دولت پیشنهاد کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها مبنی بر «اصلاح تقویم آموزشی کشور» را تصویب کرده است.

 بر اين اساس مقرر شد لايحه لغو قانون بازگشايي مدارس در اول مهرماه هر سال با درخواست قيد دوفوريت از سوي دولت براي طرح در مجلس شوراي اسلامي تهيه شود.

  • تقويمي كه رعايت نمي‌شود

تقويم آموزشي در مدارس رعايت نمي‌شود. حسين اميرحسيني، كارشناس آموزش و پرورش در اين‌باره به همشهري گفت: دبستان‌ها براساس تقويم رسمي وزارت آموزش و پرورش از اول‌مهر تا پايان اسفند 26هفته و از 15فروردين تا 25ارديبهشت به‌مدت 5هفته و در مجموع 31هفته و به‌عبارتي 153روز فعاليت آموزشي دارند. وي معتقد است اين تمام واقعيت نيست، مدارس ما در طول سال چند روز هم به مناسبت‌هاي مذهبي و ملي تعطيل رسمي هستند كه البته طبيعي است. به گفته وي آنچه غيرطبيعي است، تعطيلات غيررسمي و غيرقابل پيش‌بيني مدارس است كه از آن جمله مي‌توان به هفته آخر اسفند كه مدارس تق ‌ولق و تعطيل مي‌شوند و آلودگي هوا و هجوم ريزگردها و برف اشاره كرد. اين كارشناس آموزش و پرورش تصريح كرد: تعطيلات مدارس اعم از تابستاني و نوروزي بايد ساماندهي شود.

  • تعطيلات رسمي اصلاح شود

سخنگوي كميسيون آموزش مجلس در اين باره به فارس گفت: اين موضوع هنوز در كميسيون آموزش مطرح نشده ولي معتقدم نمي‌توان با عجله و شتاب درخصوص تغيير تقويم نظام آموزشي‌ تصميم‌گيري كرد. سيدحمايت ميرزاده افزود: تقويم آموزشي را طوري مي‌توان جابه‌جا كرد كه براي نمونه در استان‌هاي سردسيري دانش‌آموزان در تابستان به‌صورت كامل به مدرسه بروند و تعطيلات آنها به‌دليل سرماي هوا، در فصل زمستان باشد. سخنگوي كميسيون آموزش مجلس با بيان اينكه بايد تقويم آموزشي متناسب با محتواي آموزشي باشد كه تنظيم شده گفت: ما شاگرد اول تعطيلي هستيم. وي با انتقاد از برخي اظهارنظرها تصريح كرد: آنهايي كه در داخل اين گود نبوده و معلم، مدير و كارشناس آموزش و پرورش نيستند لطفاً بهتر است در اين خصوص اظهارنظر نكنند.

  • آمار تعطيلات سال تحصيلي 96-95

در سال تحصيلي جاري 33جمعه تعطيل، 31پنجشنبه تعطيل و 24روز تعطيل رسمي را خواهيم داشت كه در مجموع مدارس 88روز تعطيل هستند.

کد خبر 353315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha