سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا حمله به یک مسجد شیعیان در کابل را محکوم کرد.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن محکوم کردن حمله اخیر به یک مسجد شیعیان در کابل، اعلام کرد که چنین حمله‌هايي با هدف دامن زدن به تنش‌ها و اختلاف‌ها در افغانستان انجام مي‌شود.

پرایس در بیانیه خود خاطرنشان کرد: آمریکا حمله اخیر به مسجد «باقر العلوم» در کابل را که در آن ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه کشته و زخمی شدند، به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار کرد که کشورش از تلاش‌ براي یافتن عوامل این حمله و محاکمه آن‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در حالی که مقام‌های افغان تاکنون درباره عوامل این حمله اظهارنظر رسمی نداشته‌اند، پایگاه اینترنتی اعماق که وابسته به گروه تروریستی داعش است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که این گروه مسئولیت حمله اخیر را برعهده گرفته است.

روز دوشنبه رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش دادند، یک بمب‌گذار انتحاری به مسجدی متعلق به شیعیان در شهر کابل پایتخت این کشور حمله کرد که در اثر آن دست‌کم ۲۹ تن کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان ضمن محکوم کردن این رویداد، از عاملان آن به عنوان "تروریست‌ها" نام برده، اما وابستگی گروهی آن‌ها را مشخص نکرده است.

در همین حال، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن محکومیت شدید اقدام تروریستی گروه‌های تکفیری در یکی از مساجد شهر کابل، با دولت و ملت کشور دوست و همسایه افغانستان ابراز همدردی کرد.

کد خبر 353344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha