همشهری آنلاین: دبیر علمی سمینارتخصصی فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی عضلانی، بروز اختلالات اسکلتی عضلانی را یکی از علل ترک شغل افراد عنوان کرد.

به گزارش مهر، دکتر فرشاد اخوتیان در سمینار تخصصی فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی عضلانی، اظهار داشت: با توجه به افزایش اختلالات اسکلتی عضلانی در کشور انجمن فیزیوتراپی ایران تصمیم به برگزاری این سمینار گرفت.

وی افزود: در یک تحقیقی که در آمریکا انجام شده بین ۲۹ تا ۳۵ درصد مشکلاتی که باعث ترک شغل افراد می‌شود اختلالات اسکلتی عضلانی است و این هزینه در سال ۲۰۰۷ حدود یک و نیم ییلیون دلار برآورد شده است.

اخوتیان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اختلالات اسکلتی عضلانی در کشور ما ایجاد کرده در تولیدات است و با بررسی‌هایی که انجام شده در کارخانجات متال و فلزات سنگین مشاهده شده که حدود ۶۰ درصد کارگران آن کارخانه‌ها دارای مشکلات اسکلتی عضلانی بوده و این مشکلات در ارتباط با وزن سنگین و ساعات کاری آنها است.

وی افزود : انجمن فیزیوتراپی بر ان است تا با بررسی جدید ترین روش‌ها و ابزار های تشخیص و درمان اختلالات اسکلتی عضلانی در این سمینار بتواند اهمیت جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور را مورد توجه قرار دهد.

اخوتیان گفت: در این سمینار ۲۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۵۰ مقاله در قالب پوستر برای همکارن ارائه خواهد شد و در روز اختتامیه این سمینار به ۳مقاله و ۳ پوستر برتر جوایزی اهدا خواهد شد .

اولین سمینار تخصصی اختلالات اسکلتی عضلانی که با حضور فیزیوتراپیست‌های سراسر کشور در هتل المپیک تهران آغاز شده است، جمعه ۵ آذر ۹۵ بکار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 353589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha