همشهری آنلاین: فصل سرد زودتر از حد معمول به توکیو رسید و ساکنان پایتخت ژاپن برای نخستین بار پس از ۵ دهه در ماه نوامبر با ریزش برف از خواب بیدار شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان بارش برف که روز پنجشنبه ۲۴ نوامبر (۴ آذر) در توکیو شروع شد، باعث کند شدن حرکات قطارهای مسافربری در ساعت ازدحام شد و ساکنان را مجبور کرد با پوشیدن کت‌های کلفت و چکمه به سر کار روند.

آخرین باری که در ماه نوامبر در مرکز توکیو برف بارید، در سال ۱۹۶۲ بود، بنابراین باریدن برف در این زمان سال در این شهر کاملاً غیرمعمول است. ساکنان توکیو انتظار یک بار بارش برف در سال را دارند، اما معمول ریزش برف در ماه‌ها ژانویه و فوریه (دی و بهمن) صورت می‌گیرد.

ریزش بر باعث غافلگیری بسیاری از ساکنان شد، زیرا فقط ۲ روز پیش درجه حرارت بالا رفته و به حد ۱۷ درجه سانتی‌گراد رسیده بود. اما یک جبهه هوای به شدت سرد که فراز شهر گذشت باعث کاهش درجه حرارت از میانگین ۱۱ درجه به ۱ درجه سانتی‌گراد شد. برف مرطوب و سنگین بود و درجه حرارت زمین در بسیاری نقاط بالای حد انجماد بود و مانع از نشستن برف در آنها شد، اما مقداری برف در پیاده‌روها و روی ماشین‌ها در حومه‌های دوردست غربی شهر تجمع یافت.

 

SNOW

فرهنگ ژاپنی به تغییرات فصل‌ها حساس است و هایکو- اشعار سنتی ژاپنی- باید حاوی کلماتی در اشاره به بهار، تابستان، پاییز یا زمستان باشند.

نخستین ریزش برف را «هاتسویوکی» می‌نامند که به‌طور تحت الفظی به «نخستین برف» ترجمه می‌شود. برف نشسته بر روی زمین را در ژاپنی «سکیستسو» می‌نامند و هنگامی این اصطلاح به کار می‌رود که نیمی از یک ناحیه معین در توکیو به نام کایتانومارو از برف پوشیده شده باشد.

ساکنان شگفت‌زده شهر در مواجه با این برف نادر عکس‌ها و ویدئوهای آن را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

کد خبر 353641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha