همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی بعد از نشست اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با اسحاق جهانگیری گفت: گزارش کامل حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان تا یک هفته آینده در اختیار معون اول رئیس‌جمهوری قرار خواهد گرفت.

حادثه قطار سمنان

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی گفت: سالیانه 13 میلیون نفر از طریق شبکه ریلی بین تهران - مشهد رفت و آمد می‌کنند و ما سعی کرده بودیم با هوشمند سازی این خط آهن، خطای انسانی را در این مسیر به حداقل برسانیم .

وی با اشاره به این حادثه تاسف بار یادآور شد: سه نفر از کارکنان راه آهن در منطقه سمنان و شاهرود توسط مقام قضایی بازداشت شده‌اند تا این مساله مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

آخوندی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌ها انجام شده، قرار است تا یک هفته آینده تمام اطلاعات مورد نیاز این حادثه تاسف بار به معاون اول رئیس جمهوری ارایه شود .

محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره بروز این سانحه گفت: قطار تبریز - مشهد به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف شده بود که نقص فنی به سیستم سی تی سی شاهرود به عنوان مرکز کنترل، اطلاع داده می‌شود، در همین زمان به قطار سمنان - مشهد که در این مسیر حرکت می‌کرد، دستور توقف داده شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل؛ فرد جایگزین از سابقه و دلیل قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده و وقتی رئیس قطار سمنان - مشهد مجددا کسب تکلیف می‌کند به وی گفته می‌شود که مسیر باز است و مشکلی نیست، شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است، لذا به وی تلگراف می‌شود که حرکت کند.

به گفته مدیرعامل راه آهن، دراین لحظه قطار تبریز - مشهد در پشت یک قوس متوقف شده بود که قطار سمنان - مشهد وقتی با قطار پیش رو مواجه می‌شود به شدت با کوپه‌های انتهایی قطار تبریز - مشهد برخورد می‌کند و سانحه رخ می‌دهد.

وی افزود: نظر نهایی و دقیق درباره بروز سانحه پس از بررسی کمیسیون عالی سوانح اعلام خواهد شد.

کد خبر 353742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha