همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش‌های فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش در توسعه سواحل مکران گفت: با انجام این کار مهم دل رهبری، شاد شد.

عطاالله صالحی

به گزارش روابط عمومی کل ارتش، امیر سرلشکر عطاالله صالحی در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش که صبح امروز در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی دریایی خطاب به فرماندهان اظهار کرد: کار شما فرماندهان در سواحل مکران تحقق فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا بود که شما با انجام این کار مهم دل رهبر خود را شاد کردید.

فرمانده کل ارتش استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران، چابهار و جاسک را بسیار ارزشمند و با اهمیت دانست.
وی اظهار کرد: مروز، تجهیزات نیروی دریایی بومی و راهبردی هستند؛ برای مثال ناو خارک و زیردریایی طارق امروز ناو و زیردریایی ایرانی شده ‌ای هستند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ارتقای توان دفاعی در عرصه دریاها اظهار امیدواری کرد که امسال نیز در حوزه تولید و طراحی تجهیزات دفاعی و پدافندی مورد نیاز نداجا بتوانیم در عرصه دفاع قابلیت‌های خود را ارتقا دهیم.

فرمانده کل ارتش خطاب به فرماندهان نداجا بیان کرد: هیچ ‌وقت نباید خود را کوچک بشمارید، زیرا شما عزیزان به مثابه شمشیری در دستان فرمانده معظم کل قوا هستید که هر زمانی که صلاح بدانند از آن استفاده می‌کنند.

سرلشکر صالحی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت علم و تخصص در حوزه نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی نیرویی تجهیزات‌ محور است که علم و تخصص در آن حرف نخست را می‌زند؛ از این رو باید نیروهای متخصص در این نیرو در مناصب مهم قرار بگیرند.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی حضور مقتدرانه‌ای در آبهای آزاد و بین‌المللی دارد و همواره به خود متکی بوده است، تاکید کرد: نداجا هیچ‌گاه از دیگران درخواست کمک نداشته است؛ درحالی‌که نیروی دریایی انگلیس در دوران طاغوت یک بار چند فروند کشتی ایرانی را نجات داده بود و تبلیغات بسیاری درباره این اقدام خود کرد.

سواحل جنوب شرق (مکران) دارای برترین ویژگی های ژئوپلیتیکی و کارکرد ژئواستراتژیکی است.این منطقه شامل 800 کیلومتر مرز آبی کشور را تشکیل می دهد.مکران از منطقه میناب شروع می شود و تا پسا بندر و با مرز مشترک پاکستان امتداد دارد.

کد خبر 353759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha