همشهری آنلاین: دولت تونس هواپیمای زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق این کشور را به شرکت هواپیمایی ترکیه فروخت.

تونس هواپیمای دیکتاتور سابق را به ترکیه فروخت

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های مربوطه، این هواپیما به قیمت 181 میلیون دینار معادل 78 میلیون دلار به شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز فروخته شد.

این اقدام بخشی از تلاشی است که برای فروش اموال و ثروت انباشه شده دولت بن علی و خانواده وی پس از قیام سال 2011 این کشور آغاز شده است.

بن علی پس از این خیزش مردمی که به 23 سال حکومت وی خاتمه داد، به عربستان سعودی گریخت. پس از فرار وی، دولت جدید تونس شرکت ها، املاک و خودروهای مجلل وی را که در اختیار 114 نفر از اعضای خانواده اش بود، توقیف کرد.

تاکنون از فروش اموال وی، 400 میلیون دلار حاصل شده است. گرچه مقام های تونسی می گویند به دلیل تاخیر در فروش و عدم نگهداری و مراقبت این اموال، از ارزش آن ها به میزان چشمگیری کاسته شده است.

به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی تونس ایر، هواپیمای دیکتاتور سابق تونس یک فروند ایرباس A340 بود که بیش از پنج سال در شهر بوردوی فرانسه نگهداری می شد.

هفته گذشته، حبیب دبابی از وزیران اقتصاد تونس دیجیتال به رویترز گفت که سال آینده دولت سهام بن علی در شرکت های مخابراتی 'اوردو' و 'اورنج' را که در گذشته متعلق به خانواده بن علی بود به فروش خواهد گذاشت.

کد خبر 354538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha