همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، آسایشگاه خیریه کهریزک را مجموعه‌ای ماندگار برای نظام و مملکت دانست و بر لزوم پشتیبانی از این مرکزخیریه تأکیدی ویژه داشت.

نگاه پرمهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهآسایشگاه خیریه کهریزک

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ در دیدار پر مهر 4 تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از آسایشگاه خیریه کهریزک، برلزوم حمایت‌‌های همه جانبه از این مجموعه به عنوان آبروی نظام تأکید شد.

آقایان دکتر سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده ملکاندر مجلس شورای اسلامی، روح‌الله بابایی نماینده بوئین زهرا، سید حمزه امینی نماینده هشترود و احمد بیگلری نماینده شهرستان خدابنده، یاران مهربان کهریزک بودند که به دیدار سالمندان و معلولین آمدند و از نزدیک با محل زندگی این خانواده 1750 نفزی آشنا شدند.

نمایندگان محترم مجلس سپس در نشستی با محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه به بررسی نیازها و مشکلات متعدد پیش روی این خانواده بزرگ پرداختند.

دکتر سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با سپاس از مسئولین آسایشگاه در فراهم نمودن امکان دیدار از محل زندگی معلولین وسالمندان، اظهار داشت :این روزها متعلق به جمعیت بزرگ معلولین است و بتازگی روز جهانی معلولین را پشت سر گذارده‌ایم. مانیز با انگیزه یاری به آنان کهریزک را انتخاب کرده ایم و از هم اکنون این اطمینان را می‌دهیم که در خدمت این قشر بزرگ از جامعه خواهیم بود.

وی کمیسیون اجتماعی مجلس را فعال در عرصه دفاع از حقوق معلولین دانست و تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق معلولین آماده ارائه به صحن علنی مجلس است که پس از تصویب، کمکهای شایانی را در همه زمینه ها به این قشر بزرگ جامعه بزرگ جامعه خواهد کرد . در این قانون زمینه هایی چون اشتغال و بیمه، درمان، مناسب سازی معابر و ساختمانها و... پیش بینی گردیده که برای تمام دستگاهها قابل اجراست.

خدادادی با اشاره به بخشی از اقدامات این کمیسیون در جلوگیری از ابتلا فرزندان این مرز و بوم به معلولیت خاطرنشان کرد:
با مصوبه این کمیسیون و تأیید مجلس شواری اسلامی، از این پس دولت مکلف است هزینه آزمایشات ژنتیک برای خانواده‌‌های جدید را پرداخت نموده تا از این رهگذر شاهد تولد فرزند معلول در خانواده‌ای نباشیم.

دکتر خدادادی فراکسیون حمایت از معلولین را باعث افتخار این بخش از جامعه دانست و گفت:200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو این فراکسیون هستند که از این منظر یک رکورد به حساب می‌آید. این فراکسیون می‌تواند در آینده نزدیک در حمایت از حقوق معلولین قدمهای بسیار موثری بردارد.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارشان در جمع سالمندان و معلولین ساکن در این مجموعه نیز گفت :معرفت زیبایی را در این جمع دیدیم، شما جمعی ارادتمند به تشکل خود هستید و این لطف خداست که رفتار وکردار شما را شایسته حمایت از این جمعیت بزرگ کرده است .این را بدانید از این پس ما نیزهمچون شما خود را خادم افتخاری کهریزک می‌دانیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انواع نیازها و مشکلات پیش روی آسایشگاه خیریه کهریزک نیز گفت:
این قول را از هم اکنون می‌دهیم تمامی موارد مطروحه را با خود به مجلس شورای اسلامی ببریم و در جهت رفع نگرانی ها و برطرف کردن نیازهای فعلی تلاش نماییم.

کد خبر 354735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha