چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور در روز آینده، گفت: آسمان تهران در روز جمعه ۱۹ آذر، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش برف، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۶ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (چهارشنبه 17 آذر)، با عبور سامانه بارشی از شمال شرق کشور، رگبار باران گاهی با وزش باد شدید موقتی در شمال شرق و مناطقی از شرق کشور پیش بینی می شود که بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر شمال شرق کشور به صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز در شمال شرق کشور کاهش دما بین 5 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود، افزود: این سامانه اوایل شب از شمال شرق کشور خارج می شود، بنابراین طی امروز شاهد بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه اوایل روز چهارشنبه مناطق شرقی دریای خزر مواج خواهد بود، ادامه داد: از اوایل روز پنجشنبه 18 آذر، بارش باران وبرف و وزش باد شدید موقتی در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد و این شرایط به تدریج با شدت کمتر برای مناطقی از شمال شرق، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب کشور پیش بینی می‌شود.

  • تشریح روند بارشی کشور / استان‌های پربارش

وظیفه با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه شدت بارش در استان گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این روز کاهش دما در نیمه شمالی کشور بین 5 تا 10 درجه رخ خواهد داد. در روز جمعه 19 آذر نیز، از شدت فعالیت این سامانه در شمال غرب کشور کاسته می‌شود و ابرناکی و بارندگی و وزش باد شدید موقتی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور و مناطقی از غرب و مرکز و جنوب کشور و به تدریج برخی مناطق جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده خلیج فارس و از بعدازظهر روز جمعه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت هواس استان تهران در روزهای آینده، گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه 18 آذر، کمی ابری، دربعدازظهر ابری، همراه با وزش باد، در اواخر وقت بارش پراکنده، با بیشینه و کمینه دمای 12 و 2 درجه سانتیگراد و در روز جمعه 19 آذر، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش برف، همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر، با بیشینه و کمینه دمای 6 و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کد خبر 354799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha