همشهری آنلاین: کل شرکت جهانی گوگل، از جمله تمامی مراکز داده‌ها و دفاتر آن در سرتاسر جهان از سال آینده از انرژی پاک استفاده خواهند کرد.

انرژی پاک

براساس گزارش ديسكاوري، شركت گوگل در سال‌هاي اخير در مسير استفاده از انرژي پاك و تجديد‌پذير قدم‌‌هاي بزرگي برداشته است و در آخرين و بزرگترين اين قدم‌ها اعلام كرده كه تا سال آينده تمامي فعاليت‌هاي اين شركت مبتني بر منابع پاك و تجديد‌پذير انرژي خواهند بود.

اين به آن معني است كه تمامي دفاتر و مراكز وابسته به گوگل،‌از جمله مراكز پردازش داده‌هاي اين شركت كه جز پرمصرف‌ترين‌ها به شمار مي‌روند، براي تامين برق مورد نياز خود از انرژي باد و خورشيد استفاده خواهند كرد.

ميزان تقاضاي انرژي پاك توسط شركت گوگل در سال گذشته در آمريكا،‌اروپا و مكزيك بيش از تمامي ديگر شركت‌هاي فناوري در جهان بوده‌است. شركت هاي آمازون، مايكروسافت و فيس‌بوك پس از گوگل در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

به گفته اورس هولز قائم‌مقام ارشد زيرساختارهاي فناورانه شركت گوگل اين شركت امروزه بزرگترين شركت خريدار انرژي تجديدپذير است و متعهد است تا اين ميزان از انرژي را به 2.6 گيگاوات برساند. اين ميزان انرژي دو برابر انرژي است كه مارتي مك‌فلاي با كمك آن به آينده رفت (اشاره به فيلم بازگشت به آينده). اين به آن معني است كه تعهد انرژي تجديد‌پذير گوگل درحال حاضر به 2600 مگاوات رسيده‌است.

وي مي‌گويد شركت‌هاي زيادي براي خود اهدافي تعيين كرده‌اند تا بر اساس آنها تا سال 2020 كاملا بر انرژي‌هاي پاك متكي شوند و تا 2040 توليد كربن را متوقف سازند كه اين كار ستودني است زيرا با توجه به آنچه انسان تاكنون بر سر سياره زمين آورده‌است،‌به چنين اهداف بلند‌پروازانه‌اي نياز داريم اما عملي ساختن اين اهداف خود مرحله‌اي متفاوت است كه گوگل در اين راستا از ديگران پيشي گرفته‌است.

کد خبر 354809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha