همشهری آنلاین: عضو موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بهره‌وری تحقیقات دفاعی، وضعیت امنیتی و قدرت دفاعی ایران مطلوب است.

دفاعی

به گزارش ایرنا، علیرضا آذری سه شنبه شب در همایش ملی وقف علم و فناوری در مشهد افزود: مثلث طلایی وزارت دفاع شامل سه ضلع 'علم و فناوری'، 'ثروت و اقتصاد' و 'دفاع و امنیت' است که این راهبرد را بیش از 10 سال محور فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی بیان کرد: کار وزارت دفاع تبدیل علم و فناوری به ثروت و اقتصاد و در نهایت رسیدن به دفاع و امنیت است اما مشکلات بازار دفاعی شامل بازار ضعیف محصولات دفاعی، تحریم تسلیحاتی ایران، ضعف در تجاری‌سازی فناوری و مهمتر از همه کمبود بودجه تحقیق و توسعه، کار را مشکل کرده است.

وی گفت: وزارت دفاع به دلایلی قادر به پرداخت پول به کشورهای دیگر برای خرید تسلیحات و همچنین صادرات مطلوب تسلیحاتی نیست از این رو باید از مسیر علم و فناوری به ثروت و توسعه تسلیحاتی دست یابد.

آذری افزود: از سوی دیگر وزارت دفاع نمی‌تواند تجاری سازی محصول داشته باشد و محصولات علم و فناوری را تبدیل به پول کند زیرا وظیفه تجاری سازی برعهده شرکت‌های دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: در سال 2013 کل کشورهای دنیا یکهزار و 671 میلیارد دلار برای انجام تحقیقات هزینه کردند که سهم ایران از این میزان 1.1 درصد و معادل یک میلیارد و 150 میلیون دلار بود در حالی که سهم ایران باید به 18 میلیارد و 400 میلیون ریال می‌رسید.

وی گفت: در حالی که سه دهم درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خرج تحقیقات می‌شود به دلیل بهره‌وری مطلوب تحقیقات صنایع دفاعی در ایران، وضعیت امنیتی و قدرت دفاعی کشور مطلوب است.

کد خبر 354839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha