مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن آن‌ها می شود.

ماهی سالمون

به گزارش یونایتدپرس، افسردگی و اضطراب بر عملکرد و سلامت جسمی انسان‌ها تاثیر منفی دارد و براساس مطالعه محققان سوئدی، این موضوع در مورد ماهی‌های سالمون نیز صادق است.

آزمایش‌های محققان سوئدی نشان می‌دهد که اضطراب ناشی از سفر به محیط ناشناخته می‌تواند تا حدودی تمایل یک ماهی‌سالمون را برای مهاجرت از بین ببرد.

به واقع، ماهی‌های جوان سالمون برای رشد، بلوغ و رسیدن به پتانسیل کامل جسمی باید از حومه آب شیرین محل تولد خود به اقیانوس شنا کنند و برای این سفر برخی مشتاق‌تر از دیگران هستند.

مطالعات قبلی تاثیر شدت جریان آب، نور و دما در تحریک یک ماهی سالمون برای مهاجرت را نشان داده بودند اما محققان دانشگاه اومئو در سوئد درصدد بررسی بیشتر برآمدند.

آنها برخی از ماهی‌های سالمون را با داروی اضطراب درمان کردند و با مشاهده تغییر ایجاد شده در میزان گرایش این ماهی‌ها به مهاجرت، متوجه شدند که ماهی‌های درمان شده سریع‌تر شنا کردند و مسافت بیشتری را هم پیمودند.

در حقیقت در این آزمایش، ماهی‌های سالمون در محیط آزمایشگاهی در معرض فرصتی برای مهاجرت در یک رودخانه مصنوعی قرار داده شدند و آزمایش مشابهی هم در رودخانه ای طبیعی در شمال سوئد انجام شد. نتیجه این بود که تمایل به مهاجرت در ماهی‌های سالمونی که با داروهای اضطراب درمان شده بودند، دو برابر بود.

این تحقیق در مجله Nature Communications منتشر شده است.

کد خبر 354866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha